2013. 06. 25.

Szabványbuszt az OMSI-hoz

Megjelent az OMSI-hoz készített, a Mercedes-Benz O305-ös autóbuszt bemutató kiegészítő. Az első generációs német szabványbusz mellé új pályát is kapunk.


Megjelent a régóta várt Mercedes-Benz O305-ös autóbusz az OMSI-hoz. (Nem mellesleg ez a kiegészítő volt az elsőként bejelentett hivatalos és fizetős OMSI-kiegészítő.) A német VÖV I-es szabványbusz mindenképpen legendásnak mondható: 1969 és 1987 között építették számtalan változatban a típust. A világot meghódító járműcsaládból ezúttal az „alapváltozatot” és a nyugat-berlini BVG igényei szerint kialakított változatot vezethetjük, akár az új pályán, Neuendorfban.

Az O305-ös alapváltozatának vezetőállása. IBIS nincs, a célfilmet pedig kézzel kell tekernünk

Az utastér kialakítása is az 1970-es éveket idézi

Az új pályát a többek között a Rheinhausen és a Gothenberg pályákat is építő Roland Steltenpohl jegyzi. A német kisváros az 1990-es évek elejének időszakát idézi: öt viszonylaton vezethetjük a város színeire festett autóbuszokat. A pálya kapcsán azonban érdemes megjegyezni: önmagában nem szól igazán nagyot, az utóbbi időben a színvonalát számos ingyenes kiegészítő is hozta. Azonban jegyezzük meg: a kényszer szülte a fiktív pályát: egy valós, az 1990-es éveket idéző hamburgi pálya kiépítése még hosszabb időre odázta volna el a megjelenést – a buszért önmagában pedig aligha fizetne bárki 15-20 eurót... Így viszont egy már vállalható csomagot kaptunk kézhez. Viszont a bécsi kiegészítő igényessége után kicsit illúzióromboló a pálya részletessége, még ha bármilyen szeretettel is dolgozták ki az apró részleteket – legalábbis az első benyomásunk ez volt.
Tegyük hozzá: lesz azért hamburgi pálya az OMSI-hoz: a 109-es és a 688-as busz útvonalát bemutató kiegészítő megjelenését július közepére jósolja a kiadó Aerosoft.

Az új pálya viszonylatlistája meglehetősen szegényes. Öt viszonylatot vezethetünk Neuendorfban

Saját jegycsomag dukál viszont a pályához

A pálya igényes, de van olyan ingyenes kiegészítő, ami übereli a látványt és a játékélményt. Ez utóbbit csak az O305-ösök emelik

A buszok között több változat is megtalálható. A standard változat az 1977-es szériát képviseli: automata- vagy éppen kézi váltós kivitelben vezethetjük a műbőr üléses járművet, amelynek hangja igazán megdobogtathatja a buszvezetők szívét. Emellett pedig megkapjuk a járművek két berlini változatát: az 1984-ben beszerezett E2H84 és az 1985-ös E2H85 bővíti a flottát. A járművek a már ismert MAN SD200-asokhoz hasonlóak, kezelésük nem sokban tér el. Érdekesség, hogy a berlini kocsik a 92E jelzésű betétjáraton és a 13N jelzésű éjszakai járaton közlekedtek a valóságban is.

Az első német szabványbusz családjába illeszkedik a Mercedes-Benz O305-öse

A kiegészítőt a közeljövőben alapos tesztelésnek vetjük alá és ennek eredményét olvasóinknak is megmutatjuk. A kiegészítő az Aerosoft oldaláról 19,95 €-ért tölthetjük le; a dobozos változat a közeljövőben 19,99 €-ért érkezhet a vásárlókhoz.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.