2013. 08. 27.

Utazó Alstomok

Csak jönnek és jönnek az Alstom Metropolis szerelvényei – immáron a 4-es metróhoz. A kocsik közúton érkeznek, ellentétben az orosz metrókocsikkal, amelyek viszont „saját” lábukon jutottak el a gyárból Budapestre.





A Budapest felé vezető úton, Rajkánál kapta lencsevégre kollégánk az újabb adag Alstom metrókocsit. A trélekre felpakolt járművek a francia cég lengyelországi, katowicei gyárából érkeznek Budapestre. Az M2-es vonalra szánt szerelvények szállítása már befejeződött, azok a kocsik, amelyek most jönnek, a 2014 tavaszán megnyíló M4-esre kerülnek majd.

Trélerre rakva várja a magyar kísérőkocsit és tölti a pihenőjét a személyzet Rajkánál. egy középső és egy vezetállásos motorkocsi érkezett szombaton

A speciális trélerek rendszeresen részt vesznek a vasúti járművek közúti szállításában

Egy vezetőállásos motorkocsi a következő példány

A kocsik becsomagolva érkeznek Budapestre. A járműveket a járműtelepen állítják össze négy kocsis vonatokká

A pányvákon kívül a kocsi ütköző-vonószerkezetén keresztül is rögzítették a járművet a speciális pótkocsin
(fotók: Magyarics Zoltán)

Érdekesség, hogy a korábbi szovjet, illetve orosz metrókocsik a saját kerekükön érkeztek Magyarországra. Ugyancsak vasúton, bár teherkocsira rakva hozták Bécsből Budapestre a Combinókat 2006-ban. Emlékezetes, hogy a speciális kocsicsoportban többek között a Wiener Linien „metrószállító” kocsija is ott volt. E járművekkel szállítják a simmeringi főműhely és a wasserleitungswiesei kocsiszín között a fővizsgálatra tartó vagy onnan érkező „Ezüstnyilakat”.

Halász Péter

3 megjegyzés:

  1. Nem lenne jobb vasúton szállítani őket? Technika megvan hozzá, és szerintem sokkal gazdaságosabb is lenne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A gazdaságosságra ne vegyél mérget... sajnos az helyzet az, hogy a vasút borzasztóan rugalmatlan tud lenni árképzés terén, amikor ilyen esetleges, rendkívüli rakományokról van szó. Pár éve szörnyülködtek sokan azon, hogy egy dízelmozdonyt kamionnal szállítottak, tán Belgiumból Németországba, mert a vasút drágább árajánlatot adott tehervonatba sorozva lábon továbbításra.

      Törlés
    2. Ráadásul a metrókat, ha pl. eltérő a kerékprofil vagy valami miatt RK-s küldemény lenne, még nehezebb lenne tehervonatban vagy önmagukban hazacibálni.

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.