2013. 09. 19.

A vezérigazgató kért elnézést

A svájci szövetségi vasút vezérigazgatója személyesen kért elnézést a fennakadásokért, amelyek egy biztosítóberendezési hiba nyomán keletkeztek a helvét vasúthálózaton. Az ok prózai: ő is éppen azon a vonaton utazott, amelyik bajba jutott.

Egészen magasról érkezett a hangos utastájékoztató rendszeren az információ a Bernből Zürichbe tartó IC fedélzetén szerdán. Az SBB, a Svájci Szövetségi Vasutak vezérigazgatója, Andreas Meyer is az egyik olyan vonaton utazott, amely egy biztosítóberendezési hiba nyomán hosszabb ideig vesztegelni kényszerült Langenthal állomáson, ahol egyébként nem lett volna menetrend szerint megállása.
A vezérigazgató magához ragadta a szót és az utastájékoztató rendszer mikrofonját. Elnézést kért az utasoktól a kellemetlenségekért és elmondta: naponta átlagban 17 biztosítóberendezési hibát regisztrálnak, de ez ritka esetben akadályozza a vasúti forgalmat. „A megértésüket kérem és elnézést kérek a biztosítóberendezési hiba miatti kiesésért” – idézi a cégvezetőt a helvét blick.ch. A cégvezető jó, bár akcentustól nem mentes angolsággal is elmondta, hogy miért áll a vonat a nyílt pályán, majd hozzátette: „My name is Andreas Meyer, I am the head of the Swiss Railway Systems.” Az említett lapnak nyilatkozó egyik utas kifejezetten örült és pozitívan fogadta a vezérigazgató tettét.
Andreas Meyer és az SBB többi vezetője is rendszeresen vasúttal jár, nem csak azért, hogy így „reklámozzák” az SBB-t, hanem számos nyilatkozatukból kiderül: a vonattal való ingázás során sokszor az irodán kívül is tudnak dolgozni, megbeszéléseket folytatni. Az SBB vezetői egyébként nem különkocsiban, különvonaton utaznak, hanem a többi utas között, egyszerű, hétköznapi emberként szállnak vonatra.
Az SBB szóvivője, Lea Meyer a biztosítóberendezés hiba kapcsán adott tájékoztatásában kifejtette: számos vontatot kellett részlegesen lemondani, miután Rothrist állomáson állt le a vasúti biztosítóberendezés. A hiba nem csak a Bernből Zürichbe vezető nagysebességű pályát, hanem a régi, Bern és Olten közötti vonalat is érintette. A hiba elhárítása és a rendszer újraindítása után délután állt helyre a vasúti forgalom.
A vezérigazgató bocsánatkérést bemutató videó ide kattintva nézhető meg a svájci lap weboldalán.
Andreas Meyer, az SBB vezérigazgatója
A Svájci Szövetségi Vasút vezérigazgatója tevékenykedő üzletember 1961. április 9-én született Bázelben, apja ugyancsak vasutas volt. Érettségije után jogász szakott végzett az egyetemen. A vasúthoz régóta köze van: 1997 és 2006 között a DB AG-nál dolgozott különféle vezetőként, előbb a DB Energie ügyvezető igazgatója, majd a város közlekedési ágazat, a DB Stadtverkehrt vezette – ezzel egyidőben a DB Personenverkehr és a DB AG igazgatótanácsának is tagja lett. Svájcba 2007-ben tért vissza, miután 2006. június 23-án harminc első körös és tíz második körös pályázó közül az SBB igazgatósága őt választotta meg vezérigazgatónak. Meyer aktívan jelen van a közösségi médiában is: saját facebook-oldalt üzemeltet az SBB vezérigazgatójaként.

Halász Péter

1 megjegyzés:

  1. Itthon vasúti vezetőt, politikust legfeljebb nosztalgia különvonaton üdvözölhetjük, tisztelet a ritka kivételnek.
    Történetesen a III. Vasúti Tour de Hongrie keretében Sopron állomáson beleszaladtam a MÁV csoport majdani csúcsvezetésbe.

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.