2013. 10. 20.

Hatvani Púpos-ünnep

Szerény keretek között, bensőséges hangulatban köszöntötte a MÁV-csoport az ötvenedik esztendeje szolgáló M40-es sorozatú mozdonyokat, azaz a Púposokat.




A jellegzetes, Ganz-gyártású dízelmozdonyok egyik utolsó otthona, a hatvani fűtőház volt a helyszíne az M40-es sorozatú mozdonyok üzembe állításának fél évszázados évfordulója alkalmából tartott mozdonybemutatónak. Hatvanban a gépek leginkább Jászberény felé járnak, az ottani Electrolux-iparvágányt szolgálják ki; emellett időről időre felbukkannak a darukészenlétben és idén ismét kirendelésben dolgozott az egyik mozdonyuk Győrben, ahol a Győr és Siófok közötti fürdős vonatot továbbította.
A másik nagy Púpos-bázis Záhony: bár a „nagy” kifejezés erősen relatív. A kelet-magyarországi telephely is képviseltette magát: a 006-os és a és a 301-es remotorizált példánnyal érkeztek. Utóbbi másik két társával sokáig Dombóváron szolgált. Eközben a www.vonatosszeallitas.hu oldal szervezésében a Jászságban pedig az M40 235-ös rótta a síneket fotósvonatával.

Púpos-parádé a hatvani fűtőházban. Elől a 201-es, mögötte a 301-es, hátul a 006-os. A sorból csak a GYSEV-es 401-es hiányzott

A Hatvanban „lakó” más gépek is bemutatkoztak, így megismerkedhettünk a remotorizált, a nagy és a kis Dácsiákkal is

Dácsia-parádé

A meglehetősen romos állapotú Dácsia mögött az M40 232-es pihen

Kétségkívül a flotta zászlóshajója az M40 201-es: a csinos masina Hatvan környékén a mai napig szolgál

A 006-os Záhonyból érkezett. Régebben a vörös ruhán a régi színtervre hajazó sárga csíkokat viselt, de ez már jónéhány éve eltűnt a gépről

A 220-as Púpos is Hatvan térségében dolgozik a mai napig – egyes hírek szerint a 201-es javításához ezt-azt kivettek a belsejéből. Ennek ellenőrzésére sajnos nem akadt módunk

A 301-es ma már Záhonyban honos, de hosszú évekig Dombóvár térségében szolgált a remot-Púpos

A csarnok előtt akadt még Csörgő és Szergej is a Púposokon és a Dácsiákon kívül. No meg a képen látható Papagáj is békésen tűrte a látogatók sorát

A csarnokban egy Papagáj és a képen látható Csörgő is várta a kíváncsi látogatókat

A veresegyházi Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub, mint társrendező egy kisebb modulterepasztallal érkezett, ahonnan természetesen a Púpos sem hiányozhatott – 1:87-es méretarányban
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter, Nánási Zoltán

2 megjegyzés:

  1. Sok a tárgyi hiba. Az elején azt írjátok, hogy "A kelet-magyarországi telephely is képviseltette magát: a 006-os és a 220-as számú hagyományos és a 301-es remotorizált példánnyal érkeztek. Utóbbi másik három társával sokáig Dombóváron szolgált.". Ezzel szemben a 220 hatvani millió éve, és mivel összesen 3 remot van, a 301 csak két társával szolgált Dombóvárott (a hagyományosokat nem keverném oda, abból nagyon sok volt ott). Később egy képaláírással ellent is mondtok magatoknak: "A 220-as Púpos is Hatvan térségében dolgozik a mai napig". Sajnos nem dolgozik már pár éve, és ha igazak a hírek, a 201 talpra állításához meg is lett bontva :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kösz, jogos az észrevétel, javítottuk. Érdekesség: a MÁV-csoport sajtóanyagában is rosszul szerepelt a 220-as. :(

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.