2014. 01. 19.

Olcsóbb jegyek a mellékvonalakon

Február közepétől újabb 15 mellékvonalon lesz elérhető a regionális vasúti tarifa, az ehhez kapcsolódó kedvezmény mértéke pedig 15-ről 25 százalékra emelkedik – jelentette be vasárnap Győrben sajtótájékoztatón Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára.

Közölte: ezzel összesen 30 mellékvonalon, 1400 kilométeren, a magyarországi vasútpálya ötödén lesz olcsóbb az utazás; a döntést a MÁV-START Zrt. javaslata alapján hozta meg a szaktárca. Ezzel az utolsó, 2010 után újranyitott vonalszakasz is bekerült a regionális tarifás körbe: Veszprémtől nemcsak Zircig, hanem egészen Győrig olcsóbban lehet közlekedni vonaton. A lépéstől az utasszám emelkedését várják – tette hozzá.

Az államtitkár emlékeztetett arra: 2010 után törvényben rögzítették, hogy a kötöttpályás közlekedésnek elsőbbséget kell biztosítani a közúti személyszállítással szemben, s jelenleg is több száz kilométernyi vonalon folynak felújítások, elsősorban uniós pénzből, de ezek a regionális vonalakat nem érintik. Ezek a különbségek azonban korábban nem jelentek meg a díjszabásban.

„Reméljük, hogy ezzel a tendenciával sikerül egy olyan kétszintű rendszert létrehoznunk, ahol a kiemelt szolgáltatásoknál kell a korábbi tarifákat megfizetni, és nem a korábbi, rossz tendenciák mentén, áremeléssel hoztuk létre ezt a különbséget” – jegyezte meg Völner Pál.

Kérdésre úgy nyilatkozott, azt remélik, hogy az amúgy alacsony forgalmú vonalak utasszám-emelkedése visszahozza a kedvezményre fordított összeget, de tartalékot jelentenek az utóbbi évek költséghatékonyság-növelő intézkedései is.

Kara Ákos (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője a győri vasútállomás előtt tartott sajtótájékoztatón kiemelte: az intézkedés üzenete, hogy a kormány vidéket, vidékieket segítő politikát folytat, és a vasútra fordított figyelem tovább erősödik.

Utalt rá: a baloldali kormányzat megszüntette a Győr–Veszprém vasútvonalat, amelyet a kormányváltás után újraindítottak.

A szaktárca háttéranyaga szerint az alacsonyabb díjak a Győr–Veszprém, a Kaposvár-Siófok, a Székesfehérvár–Pusztaszabolcs, a Dunaújváros–Cece/Simontornya, a Dombóvár–Bátaszék, a Villány–Mohács, az Eger–Szilvásvárad, a Miskolc–Tiszaújváros, a Miskolc–Tornanádaska, a Kisújszállás–Kál-Kápolna, a Mátészalka–Záhony, a Nyíregyháza–Fehérgyarmat, a Mezőhegyes–Újszeged, a Mezőhegyes–Battonya és a Kunszentmárton–Kiskunfélegyháza szakaszokon lesznek elérhetők.

Ebben emlékeztetnek arra: az itt közlekedő napi 4-18 járatot többnyire regionális utasok használják, egyes helyeken távolsági igények csak szezonálisan jelentkeznek. A besorolás indoka lehetett még a buszok kedvezőbb vonalvezetése vagy az, hogy a vonal hátrányos helyzetű térségben fut.

MTI
Itt jegyezzük meg, hogy Kara Ákos országgyűlési képviselő idézett megszólalása nem felel meg a valóságnak: a Győr és Veszprém közötti vasútvonalat nem szüntette meg egyik kormányzat sem. A vasútvonal megszüntetésére személyforgalom szüneteltetésére legfeljebb tervek születtek, a végrehajtásuk azonban elmaradt. Hogy az MTI szó szerint átvett hírébe csúszott-e hiba vagy a képviselő úr nem volt tisztában a tényekkel, azt nem tisztünk eldönteni.
a RegionalBahn szerkesztői

2 megjegyzés:

  1. A térségekben az integrált ütemes menetrend sokkal többet jelentene. Ahol használhatatlan, ott a többségnek ingyen sem fog kelleni a szolgáltatás.

    Mellesleg a Győr–Veszprém vonalat mivel nem "szüntették meg", hanem korlátozott menetrendet vezettek be a Zirc–Veszprém szakaszon, ezt a vonalat a Fidesz kormány nem nyithatta újra. Az érintett szakaszon a forgalmat ismét a hét minden napjára terjesztették ki. Pontosítsa már ezt mindenki, akinek van erre alkalma.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Győr-Veszprém: a politikus Úr ezt találta mondani, mi pedig lehoztuk (mert többet nem ér) szó szerint, ennyi. Ez ugyebár egy MTI-hír. Párhuzamos valóságban élnek, de ez nem újdonság. :)

      Inetgrált ütemes menetrend: ez igaz, viszont ez a tarifás tilitoli is csak az aktuális közlekedéspolitika mélysége ötlettelenségét demonstrálja. A klasszikus Örkény-egyperces jut eszembe, amiben arról van szó, hogy Sztálinvárosban nem vas és acél fog folyni, hanem valami egész más...

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.