2014. 01. 28.

Per-Albin-Hansson-Sieldung, végállomás

Márciusban kezdik Bécsben az U1-es metró déli hosszabbításához tartozó két felszíni állomás építését. A Neulaa és Oberlaa állomások kivitelezése miatt rövidül a 67-es villamos, cserében viszont új buszjáratok indulnak majd.


Az U1-es metró déli hosszabbításának újabb fázisa kezdődik márciusban. A gyorsvasúti hálózat bővítése miatt rövidül majd a 67-es villamos vonala és új autóbuszjáratokat indítanak, másokat pedig átszerveznek. Új lesz a 67E és a 68B jelzésű járat.

A Reumannplatz felől érkező tömeg számára a villamos mellett alternatíva lesz majd a busz is

A 67E jelű járat betűjelzéséből (E, mint Ersatzverkehr, azaz pótló járat) is látszik, hogy a 67-es villamos kiváltása lesz a fő feladata. A járat hétköznap 3, hétvégén 7-8 percenként segíti majd a közlekedést a Per-Albin-Hansson-Sidlung lakótelep környékén, a lehetőségekhez mérten alkalmazkodva a villamos vonalvezetéséhez. A villamos az Alaudagasse után kialakítandó, ideiglenes Per-Albin-Hansson-Sieldung nevű végállomásig jár majd.

Az új közlekedési hálózat. Változik a 17A busz, újdonság lesz a 67E és a 68B járat; rövidül a 67-es villamos. A 19A busz változatlan marad
(grafika: Wiener Linien / APA)

A térségben élők számára új, átszállásmentes járatot kis kínálnak: a 68B jelű buszjárat a 68A-val részben párhuzamos útvonalon jár majd. A járat sűrű követést és nagy befogadóképességű járműveket ígér az utazóknak. A járat tervezett menetideje 15 perc lesz a teljes vonalra.

Az oberlaai fürdőtől fordul ki a célfilmes E2-es motor- és c5-ös pótkocsiból álló szerelvény. Ilyen célfilmes jármű már nincs és hamarosan a múlt lesz itt a villamos is

Újdonság lesz, hogy a 17A busz (Wienerfeld–Unterlaa) betér majd a villamos végállomására is. A másik környékbeli járatot, a 19A-t nem érinti komolyabban a hálózat átszervezése, de a menetrendjét természetesen a környező járatokhoz hangolják majd.

A Per-Albin-Hansson-Siedlung Ost, meglehetősen jól hangzó névvel bíró megállóhelyen pihent meg a hosszú ULF-villamosok első példánya, a 601-es – ez a megálló is megszűnik március elejétől
(fotók: Halász Péter)

Az új hálózat 2014. március 1-jén indul majd. A metró építése 2017-ig tart majd, ekkorra teljesen átszervezik a térség közlekedését, természetesen az érintett lakók véleményének meghallgatása mellett.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.