2014. 02. 20.

Bécs, 2013: gyenge visszaesés és egyre több bérletes

Közel hatszázezer éves bérletet adtak el és bár némileg visszaesett a 2012-eshez képest, továbbra is több mint 900 millió utas választotta a tömegközlekedést az osztrák fővárosban. Immár hagyományos évértékelő a Wiener Linientől.


Bár a hivatalos közlemény úgy fogalmaz, hogy folyatódott a városi közlekedés utasszámának fejlődése a 2013-as évben, a gyakorlatban azonban közel hatmillióval kevesebben választották a tömegközlekedést Bécsben a rekordév 2012-höz képest – igaz, még így is 900,1 millió utast szállítottak 2013-ban a Wiener Linien járatai. Kiemelték azt is, hogy az elmúlt évben több mint hatszázezer éves bérletet adtak el, köszönhetően többek között a zöldpárti javaslatnak, ami jelentős mértékben csökkentette a hamarosan megújuló éves bérlet árát.

Az elmúlt évek utasszámai a Wiener Liniennél. A 2013-as év gyenge visszaesést mutatott
(grafika: APA / Wiener Linien)

Érdemes azt is megjegyezni, hogy a Wiener Linien, illetve a Wiener Stadtwerke, mint tulajdonos idén először nem tett közzé modal split adatokat a 2013-as évre vonatkozólag – reméljük, hogy csak egyelőre és később pótolják e hiányosságot.

Az elmúlt év legfontosabb közlekedésfejlesztése: az U2-es metró seestadti hosszabbítása. Az aktuális igények kielégítése helyett ez a hosszabbítás inkább előrelátásról tanúskodik. A metrómegnyitóról szóló részletes beszámolónk ide kattintva olvasható
(fotó: Halász Péter)

Az elmúlt esztendő közlekedésfejlesztési beruházásairól már szóltunk korábban, de érdemes itt is megemlékezni arról, hogy ősszel új metrószakaszt adtak át az osztrákok: az U2-es metró immáron a Seestadtig jár, igaz, ez egyelőre még inkább szellemváros, hiszen csak a következő években fejezik be az iroda- és lakóházak építését. Ehhez a lépéshez kapcsolódóan szervezték át a Donaustadt közlekedését és új villamosvasúti szakasszal is bővült a hálózat, igaz, cserében a Wagramer Straßén a Kagran és Kagraner Platz közötti vágányokat felhagyták. A tavalyi események összefoglalóját ide kattintva olvashatják.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.