2014. 04. 08.

Éjszaka a múzeumba – tréleren

„Beköltözött” a múzeumba a bécsi metrószerelvények képviselője, a már a RegionalBahn oldalain is bemutatott „Silberpfeil”, azaz „Ezüstnyíl”. A metrókocsit izgalmas, bár nem feltétlenül szokatlan módon vitték az egykori erdbergi kocsiszínbe.


Az ősz folyamán már mi magunk is láthatjuk a kiállítási tárggyá avanzsált metrókocsit. A Wiener Linien megújuló tömegközlekedési múzeumában a 2022-es pályaszámú, U sorozatú metrókocsi képviseli majd a legendás járműveket. A különlegesen átalakított metrókocsit a Wiener Linien simmeringi főműhelyéből vitték át tréleren a múzeumba március végén. A mutatvány bár igazából szokványos, számtalan alkalommal szállítanak így vasúti járműveket, mégis látványos, hiszen – különösen a szűk erdbergi utcákban – nem is kis feladat manőverezni a kissé nagyra nőtt rakománnyal.

A simmeringi főműhelyben ilyen kicsi, golfautó-jellegű járművek segédkeznek a metrókocsik mozgatásában

Drótkötéllel húzzák fel a metrókocsi a trélerre

Április 1-jére virradó éjjel indult a túlméteres konvoj a főműhelyből

A manőverezés nem egyszerű feladat a széles utakon sem az ilyen járműszerelvénnyel, de a szűk erdbergi utcákban, ráadásul tolatva igazán komoly kihívás a járművezető számára

Sínre helyezik az új kiállítási darabot a múzeum, az egykori kocsiszín csarnokában

Illusztris társaság: az U sorozatú metrókocsi az 1964-es gyártású, F sorozatú, 746-os pályaszámú villamos társaságában várja majd a látogatókat

A Wiener Lininen munkatársai a „földet érés” után kézi erővel tolják a helyére a motorkocsit
(fotók: Johannes Zinner / Wiener Linien)

A Wiener Linien videót is készített a látványos szállításról. A videóban egyébként – tévesen – 1977-es évjáratúnak aposztrofálják a kocsit, holott egyértelmű, hogy a 2015+3015...2038+3038 között pályaszámtartományba tartozó kocsikat 1976-ban építette a Siemens. 1977-ben a 2039+3039...2061+3061 pályaszámú járművek készültek

A 2022-es pályaszámú motorkocsit a 3022-es pályaszámú párjával együtt 1976. június 3-án vette állagba a Wiener Linien. A metrókocsi kimaradt az U2-es sorozatúvá való átépítésből, így megőrizte a hosszú éveken át jellemző célfilmet kívül és belül is, a vezetőfülke ajtaja felett. Utóbbi kizárólag a viszonylatszámot mutatta.
Ahogy írtuk: a villamosmúzeum felújítása és a kiállítás újrarendezése után 2014 őszén nyitja meg kapuit a nagyközönség előtt és immáron egész évben várja majd a látogatókat az egykori erdbergi kocsiszínben, a Schlachthausgasse metrómegálló és a 18-as villamos végállomása közelében.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.