2014. 06. 03.

LZB-t a Siemenstől

A Siemens nyerte a vasúti biztosítóberendezés korszerűsítésére vonatkozó tendert: a bécsi U4-es metró rekonstrukciós programjának ez is a része.


A Siemens szállítja az új vasúti biztosítóberendezést a bécsi U4-es metró vonalára. A NEU4 nevű program keretében megújuló egykori Stadtbahn-vonalon a vasúti pálya és a peronok mellett a biztosítóberendezést is cserélik majd 2016 és 2019 között. A német konszern öt SpDrS-60U típusú biztosítóberendezést cserél majd le, valamint a hütteldorfi és a wasserleitungswiesei kocsiszín helyi berendezéseit is kiváltja az új rendszer.

Az NEU4 keretében a forgalmas metróvonalon nem csak a biztosítóberendezések, hanem a pálya és magasépítmények is megújulnak

A folyamatos vonatbefolyásoló rendszert is felújítják, a mostani LZB500-as rendszert is cserélik: a rövid hurkokkal operáló vonatbefolyásoló rendszert a korszerűbb, LZB513-as változatra ceréli majd a Siemens a tizenhét kilométer hosszú metróvonalon.
Érdekesség, hogy a vonalon több helyen építenek majd be visszafogási lehetőséget, azonban nem külön vágányon, hanem csak a két vonali vágányt összekötő váltók segítségével – ilyen ugyanis jelenleg nincs az U4-es vonalán.
A biztosítóberendezési munkák elvégzésére 40 millió eurót szán a Wiener Linien – a teljes NEU4 projekt 335 millió eurós költségvetéssel rendelkezik.

A felújítás során több helyen is telepítenek majd visszafogóváltókat, hogy még rugalmasabb legyen a bécsi metró amúgy sem merev üzemvitele
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.