2014. 06. 19.

Stadler-személykocsik Azerbajdzsánnak

A svájci Stadler Rail gyárthatja az azeriek új személykocsijait. A svájci székhelyű cégtől az Azerbajdzsáni Nemzeti Vasúttársaság, az ADY összesen 30 étkező- és hálókocsit rendelt.


A svájci vasúti járműgyártónak ez az első azeri megbízása, de illeszkedik abba a stratégiába, hogy terjeszkedni szeretne a cég a volt Szovjetunió területén. A mostani rendelés 120 millió svájci frank értékű, a szerződé szerint a járműgyártás mellett egy átfogó pótalkatrész csomagra és a karbantartó személyzet oktatására is kötelezettségeket vállalnak a svájciak.
Az új személykocsik a Baku–Tbiliszi–Isztambul vonalon közlekedő szerelvényekben járnak majd. Az akadálymentes átlépést Grúzia és Törökország között a járművek speciális nyomtávváltós forgóváza teszi lehetővé. A megrendelés öt különböző típusú, magas színvonalú belső kialakítással rendelkező kocsit foglal magába. A szerelvényeket a Stadler Svájcban, az altenrheini üzemében fogja gyártani.
A megrendelés 27 háló- és 3 étkezőkocsi gyártására vonatkozik. Az azeriek tervei szerint a 30 új kocsit tízrészes szerelvényekként fogják üzemeltetni. A hálókocsik négy változatban készülnek: a 3 első osztályú kocsi 16 ággyal, fülkénként saját zuhanykabinnal és WC-vel rendelkezik majd. A 18 másodosztályú kocsiban egyenként 34 ágy, egy WC és egy zuhanyfülke lesz. További 3 kocsi rendelkezik majd első- és másodosztállyal egyaránt. Ezekben a kocsikban 20 hálóhelyet alakítanak ki, melyek közül saját fürdőszoba az első osztályú és családi fülkékhez tartozik majd. A szerződés emellett még 3 speciális kocsi gyártásáról is szól, melyekben a mozgáskorlátozottak részére tágasabb hálófülkék, négy darab, összesen 16 ágyas másodosztályú fülke, illetve a vonatot felügyelő személyzet részére kialakított kabin található.
Egy tízkocsis szerelvény így akár 257 fekvőhelyet is kínálhat. A három étkezőkocsiban egyenként 28 ülőhelyet alakítanak ki. Minden kocsi zárt rendszerű WC-vel és vészhelyzeti áramfejlesztő generátorral lesz ellátva, amely akár huszonnégy órán keresztül is képes lesz üzemelni. A kocsik mindegyike redundáns üzemeltetésű légkondicionáló rendszerrel is rendelkezik majd.
Az új járművek különleges, állítható nyomtávú forgóvázaknak köszönhetően a kocsik mind a széles nyomtávú, mindpedig a normál nyomtávú vasútvonalakon közlekedhetnek. A tervek szerint a forgóvázak nyomtávjának átállítása a török-grúz határmenti Akhalkalaki városánál történik majd, így oldva meg a szerelvények akadálymentes közlekedését a Baku–Tbiliszi–Karsz–Isztambul vonalon.
A forgóvázak az RAFIL/DBAG V. típusú nyomtávváltó kerékpárokkal lesznek felszerelve, amelyek kompatibilisek a volt szovjet tagországok országok határain üzemelő rendszerekkel. A 2016 és 2017 során szállítandó kocsik mellett a szerződés magába foglal egy további 70 hálókocsi lehívására szóló opciót is.

RegionalBahn információk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.