2014. 07. 16.

Pozsonyi Škoda-invázió

Még meg sem érkezett az első villamos, máris a második opciót hívta le a pozsonyi közlekedési vállalat a Škodával kötött szerződéséből. Jelenleg 15+15+30 villamosnál tart a szlovák főváros igénye.


Az Európai Unió támogatásával már összesen hatvan villamosra van szerződése a cseh Škodával a pozsonyi közlekedési vállalatnak, a DPB-nek. A város összesen hatvan ForCity Plus villamost rendelt. A kocsik kétirányú, ötrészes villamosok, hosszuk 32,5 méter. Az első rendelés szerinti 15 Škoda 29T típusú villamos esetében 69, míg a további kocsik, a 30T-k esetében 52 ülőhely lesz az utastérben. A nem teljesen alacsonypadlós villamosok befogadóképessége összesen 242 fő, míg a korábbi rendelés alapján érkező járműveknél ez az érték 241 fő. A kocsik tervezési sebessége pedig 65 km/h. Az alacsonypadló részaránya a 29T-knél 87, míg a 30T-k esetében 89%.
A Miskolc számár épített járművek műszaki megoldásain alapuló szerelvények várhatóan 2016-tól jelennek meg a szlovák főváros utcáin, kiváltva a korábbi Tatra T3-as és T6-os kocsikat. A DPB a legutóbbi opció-lehíváskor a Škodával megállapodott abban is, hogy az üzembe helyezéstől számítva 15 évig a gyártó gondozza majd a villamosokat.
Az elmúlt évek során összesen 153,3 millió euró értékben rendeltek villamost a szlovákok, ennek 85%-át az EU forrásaiból fedezik.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.