![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgKQ5KRJ6auboqjAxXGVngNx5ORLSSDDurdvmx2My0a2UYh3p1sY42f32KuBCHwa8KJCSYWwZ6yYIkRB6vA81uLpR83iIH33ORBNxM4t3u6K04iiz03m34iHhjo97IsclTkmV9vmtnFE17S/s1600/FILE7146.jpg)
A korábbi, 51 darabot számláló flotta mellé rendelt kilenc új vonat a tervek szerint főképpen a Westbahnon jár majd, mégpedig a meglévő Taurusok használatával – arról nem szólnak a hírek, hogy magyarországi forgalomra alkalmasak lesznek-e a járművek és arról sem, hogy a gépek kapnak-e Railjet-dizájnt vagy azzal mennek majd a vonatok, ami jut? Ami viszont újdonság: a vonatok az olaszországi forgalomra is alkalmasak lesznek – a közelmúltban ugyanis már végeztek méréseket a talján engedélyekhez a Railjet-vonatokkal, tehát a Brenneren át vezető kapcsolat „jetisítése” láthatóan ismét napirendre került a korábbi fiaskó után.
Változó konfiguráció, több másodosztályú hely; viszont lehet, hogy lesz olasz Railjet is...
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
Az új szerelvények ráadásul a cseh konfigurációval azonos elosztásban rendelkeznek majd 1. osztályú utastérrel: azaz 1. osztályú ülőhelyek a vezérlőkocsiban és az étkezőkocsiban lesznek; cserében eggyel több, összesen öt másodosztályú betétkocsija lesz a vonatoknak.
Érdemes megjegyezni, hogy a kocsik a korábbiakhoz képest kevesebb energiát igénylő berendezéseket kapnak: az utasteret LED-es világítótestek világítják majd meg; a klíma vezérlése az utastér széndioxiod-telítettsége alapján állapítja meg az hozzávetőleges utasszámot és a teljesítményét ehhez igazítja majd. A Siemens úgy számol, hogy az „Ecojet” éves szinten mintegy ötmillió eurós megtakarítást jelent majd az üzemeltetőnek.
Az új vonatokon alapfelszereltség lesz a kerékpárszállító rész, bár a hírek szerint nem ott és nem úgy, ahogy eredetileg tervezték. További jó hír, hogy meglévő 51 ÖBB-s Railjetet is átalakítják – arról azonban nincs hír, hogy a ČD járművei ilyen tekintetben hogyan alakulnak át, ha átalakulnak. Ez azért is érdekes, mert a Südbahnon decembertől ČD-ÖBB vegyesüzem várható, így az azonos márkanéven közlekedő vonatok eltérő szolgáltatásokat kínálnak majd.
Az új vonatokon alapfelszereltség lesz a kerékpárszállító rész, bár a hírek szerint nem ott és nem úgy, ahogy eredetileg tervezték. További jó hír, hogy meglévő 51 ÖBB-s Railjetet is átalakítják – arról azonban nincs hír, hogy a ČD járművei ilyen tekintetben hogyan alakulnak át, ha átalakulnak. Ez azért is érdekes, mert a Südbahnon decembertől ČD-ÖBB vegyesüzem várható, így az azonos márkanéven közlekedő vonatok eltérő szolgáltatásokat kínálnak majd.
Halász Péter