2014. 08. 01.

Megrendelték az új Jetiket

Az ÖBB megrendelte az újabb Railjet-szerelvényeket a Siemenstől. 145 millió euróért összesen 9 vonatot szállít a járműgyártó, amelyek 2016 decemberétől állnak forgalomba.


A korábbi, 51 darabot számláló flotta mellé rendelt kilenc új vonat a tervek szerint főképpen a Westbahnon jár majd, mégpedig a meglévő Taurusok használatával – arról nem szólnak a hírek, hogy magyarországi forgalomra alkalmasak lesznek-e a járművek és arról sem, hogy a gépek kapnak-e Railjet-dizájnt vagy azzal mennek majd a vonatok, ami jut? Ami viszont újdonság: a vonatok az olaszországi forgalomra is alkalmasak lesznek – a közelmúltban ugyanis már végeztek méréseket a talján engedélyekhez a Railjet-vonatokkal, tehát a Brenneren át vezető kapcsolat „jetisítése” láthatóan ismét napirendre került a korábbi fiaskó után.

Változó konfiguráció, több másodosztályú hely; viszont lehet, hogy lesz olasz Railjet is...
(fotók: Halász Péter)

Az új szerelvények ráadásul a cseh konfigurációval azonos elosztásban rendelkeznek majd 1. osztályú utastérrel: azaz 1. osztályú ülőhelyek a vezérlőkocsiban és az étkezőkocsiban lesznek; cserében eggyel több, összesen öt másodosztályú betétkocsija lesz a vonatoknak.
Érdemes megjegyezni, hogy a kocsik a korábbiakhoz képest kevesebb energiát igénylő berendezéseket kapnak: az utasteret LED-es világítótestek világítják majd meg; a klíma vezérlése az utastér széndioxiod-telítettsége alapján állapítja meg az hozzávetőleges utasszámot és a teljesítményét ehhez igazítja majd. A Siemens úgy számol, hogy az „Ecojet” éves szinten mintegy ötmillió eurós megtakarítást jelent majd az üzemeltetőnek.
Az új vonatokon alapfelszereltség lesz a kerékpárszállító rész, bár a hírek szerint nem ott és nem úgy, ahogy eredetileg tervezték. További jó hír, hogy meglévő 51 ÖBB-s Railjetet is átalakítják – arról azonban nincs hír, hogy a ČD járművei ilyen tekintetben hogyan alakulnak át, ha átalakulnak. Ez azért is érdekes, mert a Südbahnon decembertől ČD-ÖBB vegyesüzem várható, így az azonos márkanéven közlekedő vonatok eltérő szolgáltatásokat kínálnak majd.

Halász Péter

5 megjegyzés:

  1. Bringás rész még mindig nem lesz?

    VálaszTörlés
  2. Ugyanez a kérdés részemről is! Lesz e bringás tárolási lehetőség??????

    VálaszTörlés
  3. Lesz kerékpárszállítás, sőt az 51 régi is át lesz alakítva. http://info24bahnnews.jimdo.com/2014/08/01/%C3%B6bb-investieren-in-fahrkomfort-und-erweitern-railjet-flotte/

    VálaszTörlés
  4. Így van, lesz kerékpárszállítás. Frissítettük is a cikket a friss infókkal.

    VálaszTörlés
  5. Mindezek mellett az új szerelvényekbe végre-valahára állítható támlájú ülések kerülnek a 2. osztályú ülőhelyekhez is! A jelenlegi ülések nemes egyszerűséggel nem méltóak a távolsági forgalomhoz.

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.