2014. 10. 27.

Weselsky fejét követelik

Egyre többen kritizálják a mozdonyvezetők szakszervezetének vezetőjét, Claus Weselskyt. A GDL első emberét pont a sorozatos munkabeszüntetések és a többi munkavállaló képviselete körüli viták miatt már nem látja mindenki szívesen a szakszervezet élén.


Láthatóan elindult a „gaskósodás” útján a német GDL és annak vezetője, Claus Weselsky. A mozdonyvezetők munkabeszüntetésit a szakmán belül sem mindenki támogatja és ennek oka többek között az, hogy túlságosan arrogánsan, militánsan lép fel a szakszervezet és a tárgyalás helyett inkább a sztrájkot választják.
A GDL-en belüli ellenzék nevében Volker Siewke beszélt a szakszervezeten belüli törésekről a Deutschlandfunk műsorában. Siewke szerint Weselsky belekényszeríti a tagságot a sztrájkba és így akarják bizonyítani, hogy a mozdonyvezetők mellett valóban többségben vannak a vonatkísérők is a GDL környezetében és joggal lép fel a szakszervezet az ő érdekükben is – korábban az EVG képviselte ezeket a munkavállalókat és többek között ezen vitáznak most is az érdekvédők, emiatt nem halad a bértárgyalás sem a DB AG-val.
A kritikusok szerint az EVG-vel való vita nem használ senkinek, főleg nem a GDL-nek és általában a szakszervezeteknek. Mindeközben a szövetségi kormányzat szigorítani, egyszerűsíteni szeretné a bérmegállapodások megkötését, emiatt pedig az EVG hiteles számok közlésére kérte fel a GDL-t az érintett foglalkozások, azaz a vonatokon dolgozó munkatársak számát illetően, így eldöntendő, hogy akkor ki is jogosult képviselni ezeket a munkatársakat?
A mindössze 34 ezer fős tagsággal rendelkező GDL azonban már a nyár óta nem tud megállapodni a 210 ezer fős EVG-vel az érintett munkavállalók képviseletéről – a törpeszakszervezet azonban a mozdonyvezetők nagy részét tömöríti, így a sztrájkoló kisebbség is megbéníthatja a vasúti közlekedést.
Weselsky visszalépését pedig pont emiatt, illetve azért látnák minél többen szívesen, mert láthatóan csökken a sztrájkok támogatása és nem szeretnék, ha az utasok és a többi kolléga is végleg a GDL tagsága ellen fordulnak.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.