2015. 01. 01.

BÚÉK 2015!

A RegionalBahn szerkesztői minden kedves olvasójának, látogatójának eredményekben gazdagé, békés, boldog új esztendőt kívánnak!

Újévi első felvételünk számos tekintetben a múlté. Az egy dolog, hogy a bécsi Verbindungsbahnon már nem baljáratú a közlekedés, de a MÁV-TRAKCIÓ mozdonyának feliratai sem ilyenek már: a H-MÁVTR helyett H-START került a gépre és a 1047 001-es már 470 001-esként koptatja a vaspályákat.
A vonat maga pedig szintén a múlté: a 2012 decemberi menetrendváltással megszűnt az utolsó, Kiskundorozsma és Wels között közlekedő kamionszállító járat. A Rola újraindítása sokszor előkerül, de amíg nincs meg az akarat az állam részéről arra, hogy a tranzitban közlekedő kamionok semmi esetre se használják az autópályákat, hanem vasúton tegyék meg ezt az utat (és ezt megfelelő autópálya-díjakkal, illetve a Rola-forgalom állami támogatásával mutathatja ki), addig nem sok jövője van ennek a megoldásnak, ami nem csak a környezetet kíméli, hanem a sofőröknek is jó: a kísérőkocsiban töltött idő ugyanis úgy számít pihenőnek, hogy közben az áru mégis utazik.
Felvételünk 2012. december 4-én készült a Wels felé poroló dorozsmai Roláról a Verbindungsbahnon, a Hietzinger Hauptstraßénál, amelynek kísérőkocsija a megszokott szürke Hungarokombi-kocsi vagy az ÖBB-s Rola-kísérőkocsi helyett a Wagon Slovakiától bérelt, eredetileg DB-s eredetű Bcmz volt
(fotó: Magyarics Zoltán)

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.