2015. 02. 06.

Wuppertal: hegesztik a lógattyút

Készülnek a wuppertali függővasút új kocsijai a Vossloh valenciai üzemében. A járművek közül az első 2015 októberében érkezhet meg a Wupper völgyébe.


Az új járművek háromrészesek lesznek, hasonlóan a most futó, az 1970-es években épített járművekhez. A kocsik középső része – hasonlóan például a magyar Bengálikhoz – befüggesztett lesz a két szélső rész közé, közvetlen kapcsolata nem lesz a pályával. A járművek arculata modern lesz, mégis megtartja a legutóbbi járműgeneráció által lefektetett alapokat, amelyek mára Wuppertal jelképévé is váltak.

Az új kocsik formavilága igazodik majd a régihez, mégis modern járművek lesznek

A kocsiszekrény belülről

Így viszonylag ritkán láthatók a wuppertali járművek

Az egyik forgóváz-tartókeret. Négy ilyen segítségével kapaszkodik a jármű

Az első jármű szerelésén dolgoznak a szakemberek Vossloh valenciai gyárában. A járműből még hiányzik a középső, rövid kocsiszekrényű C rész
(fotók: WSW)

A wuppertali függővasút új járművei nem mellesleg komoly késésben vannak: az eredeti tervek szerint 2015-ben már valamennyi kocsinak forgalomba kellene állnia. A korábbi elképzelések szerint az első járműnek meg 2014 közepén meg kellett volna érkeznie és már az év elején három vonatnak kellett volna Wuppertalban lennie. 2015 decemberére pedig valamennyi kocsinak forgalomban kellene lennie, ám a jelenlegi helyzet szerint legalább egy év csúszásban van a járműcsere.
A Vossloh-Kiepével 2011. november 10-én írt alá a függővasutat üzemeltető Wuppertaler Stadtverke az összesen 31 jármű szállításáról szóló szerződést. A 122 millió euró értékű beszerzés keretében korszerű járműveket kap a közlekedési szövetség, a VRR rendszerében 60-as számmal szereplő járat.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.