2015. 09. 17.

Klímagondok a MET-nél

Bár a nyár már lassan tényleg elmúlt és a hőségnek is búcsút inthetünk, azért érdemes megemlékezni az elmúlt hónapokban történtekről: a DB-nél ismét számos alkalommal dőltek ki a klíma hiánya miatt a személykocsik a sorból és komoly gondokat okozott a meleg a német vasút félresikerült prémiumvonatánál, a ma már az ICE-k sorát erősítő Metropolitannél is.


Az egykori Metropolitan-szerelvények évek óta járják a megszokott, két napos fordulójukat Berlin és München között. Ám az idei hőségben kiderült: a kocsik klímája bizony nem a legideálisabb a hőséghez.
A DB AG adatai szerint ugyanis a tartósa 30°C feletti külső hőmérséklet esetén a járművek klímaberendezése egyszerűen nem bírja a terhelést és leáll. Ez ezen a nyáron többször megtörtént, emiatt a vonatokat sokszor már el sem indították a saját szerelvényükkel, hanem – ha rendelkezésre állt – egy ICE 2-es „félszerelvénnyel” pótolták őket.

A MET-szerelvények kocsijai a legújabbak közé tartoznak a DB-nél, ennek ellenére ezeknek a klímája bírja legkevésbé a meleget
(fotók. Magyarics Zoltán)

A DB AG július végén adta ki a belső utasítást, amely egyértelműen kimondja: a Metropolitan-szerelvényeket nem szabad forgalomba helyezni azokon a napokon, amikor az előrejelzések szerint a vonat útvonalán tartósan 30°C felett lesz a külső hőmérséklet. Ilyen esetben gondoskodni kell a vonat pótlásáról, végső esetében pedig a járatokat törölni kell.
A dolog szépséghibája amúgy az, hogy ezek a szerelvények a DB AG lényegében legfiatalabb távolsági forgalmú személykocsijai: a kocsik java része fiatalabb bármelyik ICE 2-es vonatnál. A várhatóan 2018-tól sorra kerülő főjavítások során a DB részéről felmerült, hogy erősebb klímaberendezésket kapjanak a kocsik, ám erről egyelőre még nincs döntés – ahogy arról sincs még döntés, hogy a különleges szerelvényeket fenn kívánják-e tartani, kapnak-e főjavítást majd vagy sem? Ami biztos: a soron következő kisebb javítások során különös figyelmet fordítanak a klímák javítására, ezen túl pedig új vezérlőprogramot kapnak a kocsik, amelyeknek köszönhetően legalábbis el lehet tolni a klímák kiesésnek idejét, tovább tudnak dolgozni a berendezések a melegben is.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.