2015. 12. 18.

IC2: irány a műhely

Alig néhány napja, a 2015/2016-os menetrend életbelépésével debütáltak utasforgalomban a DB Fernverkehr emeletes InterCity-vonatai, máris kivonják őket a forgalomból. Túlzottan nagy az utastérben a vibráció egyes szakaszokon.





Egyes pályaszakaszokon az utasok túlságosan nagy vibrációt és mozgást tapasztalhattak az új, emeletes InterCity-vonatoknál. A menetrendváltással debütált vonatokat a DB Fernverkehr ki is vonja a forgalomból, de a Lipcse–Norddeich vonalon egyelőre nem kell korlátozásokra számítani.

Az emeleten utazó utasok számára kényelmetlenek a rezgések, a Bombardier javítja a kocsik lengéscsillapítását (fotók: Halász Péter)

A vasúttársaság közleményéből kiderül, hogy elsősorban az emeleten utazók tapasztalták a komfortérzetet rontó vibrációt a frissen csiszolt síneken a hosszú egyenes szakaszokon. Emiatt a gyártó Bombardierrel együttműködve cserélik, illetve javítják a járművek rugózását és lengéscsillapítóit. A jelenség emellett abból is adódik, hogy újfajta, kevésbé kopó kerekeket használnak a vonatok alatt, ezek „bejáratása” miatt is erősebben érezhető a jelenség – jelezte a Bombardier.
Az emletes IC-vonatok „IC2” márkanév alatt vasárnap óta közlekednek utasforgalomban, a 146.5 sorozatú TRAXX-ok öt emeletes kocsit húznak. A távolsági járatok „reformja” következtében, az új járatokon nincs már étkező- vagy bisztrókocsi és meglehetősen korlátozott a fedélzeti gasztronómiai kínálat, ami miatt számos kritika érte már a DB AG-t.

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.