2016. 06. 17.

Üzemben az új metró

Megkapta a részleges üzembehelyezési engedélyt a müncheni MVG legújabb generációs metrókocsija, a C2-es sorozat. Igaz, az engedély még számos megkötést tartalmaz és csak egy bizonyos szakaszon szállíthat utasokat a szerelvény.




Az MVG még 2014-ben kapta meg az első C2-es sorozatú metrószerelvényt a Siemenstől. Ám a bajor hatóságok sorra utasították el az engedélykérelmeket, mígnem végülis 2016-ra sikerült megszerezni a vonat részleges üzembe helyezési engedélyét. Az engedély azonban korlátokat is szab: egyelőre csak az U6-os vonal Kiefergarten és Garching-Forschungszentrum közötti szakaszán szállíhat utasokat a vonat. Az MVG várakozásai szerint hamarosan további két vonat is megkapja az engedélyt és dolgoznak a hatósággokkal azon, hogy valamennyi, a jelenleg rendelkezésre álló 18 vonat korlátozások nélkül közlekedhessen a müncheni metróhálózaton.

Engedélyre várva: 2015 tavaszán az egyik C2-es szerelvény a fröttmanningi metrótelepen várt arra, hogy megkaphassa a papírjait
(fotók: Halász Péter)

A mostan beindult üzem utasforgalmi próbaüzemnek számít, ám égető szükség lenne arra, hogy az új vonatokat más, forgalmasabb szakaszon is bevethessék. Ha most beválik és a hatóságot is sikerül meggyőzni, akkor talán hamarosan meg is lesz ez az engedély. Ám a mostani is nagy eredmény: a bajor tartományi kormányzattal folytatott egyeztetések során született az a konstruktív javaslat, hogy valódi utasforgalomban próbálják ki a vonatokat, így szerezve velük tapasztalatokat a későbbiekre.



Wir freuen uns: Der erste C2 ist jetzt zum Einsteigen und Mitfahren auf der U6 zwischen Kieferngarten und Garching im Einsatz!
Posted by MVG Münchner Verkehrsgesellschaft mbH on Freitag, 17. Juni 2016
Az első utasforgalomban közlekedő szerelvény érkezik Fröttmanningba

Az új vonatok 940 utast szállhatnak, szemben a korábbi, jelenleg is futó C1-es sorozatú metrókocsik 912 fős befogadóképességével. Az utastér korszerű világítással bír, az ajtókon pedig LED-sorok jelzik, hogy éppen nyitható az ajtó vagy hamarosan záródik – ez utóbbi különösen a gyengén látó utasok számára előnyös.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.