2016. 06. 28.

Viszlát hibridbusz!

Bécsben, úgy tűnik, nem jött be a hibridbuszos üzem. A Karlsplatz és a Prater szélén lévő Wittelsbachstraße között ingázó 4A jelű viszonylaton eddig – elvileg – tisztán hibridbuszos üzem volt. Ám július elején búcsúzik Bécstől a hat Volvo busz.





Nem jött be a hibridbuszos üzem a Wiener Liniennél. A Karlsplatz és a Wittelsbachstraße között közlekedő 4A vonalon 2014 tavasza óta üzemelnek a Volvo 7900-as szóló hibridbuszok közlekedtek – elvileg. A gyakorlat azonban mást mutatott, meglehetősen magas volt a kocsik meghibásodási aránya, sokszor hagyományos, előbb gázüzemű, majd dízel buszokkal kellett pótolni a kiesett kocsikat. A hibridüzemhez fűzött remények sem igazán válhattak valóra, már ami a költségcsökkentést jelenti és emellett jelentkezett a drágább karbantartás is.
Érdemes megjegyezni: a Wiener Linien hibridbuszaival mi magunk is rendszeresen utaztunk és megállapíthattuk, hogy alig-alig használta ki a jármű az elektromos hajtás előnyeit. A motor szinte folyamatosan járt és szinte mindig dízelüzemben közlekedett a kocsi.

Július 1-jén búcsúznak a hibridbuszok Bécstől – a járművek sorsa egyelőre bizonytalan
(Magyarics Zoltán képei még 2014-ben készültek, amikor újak és frissek voltak a járművek)

A jelenlegi információk szerint az utolsó hibridbuszos üzemnap július 1-je lesz majd, 2-ától, a nyári iskolaszüneti menetrend életbe lépésétől a Spetterbrücke garázs szóló Mercedes-Benz Citaro 2-es buszaival üzemel a viszonylat.
A kocsik jövője kapcsán egyelőre nincs biztos információ, de több szakmai fórumon is felmerült, hogy Budapest és nevesül a BKV venné meg a kocsikat – ez azonban egy elég rizikós vállalkozás lenne, hiszen a hat kocsi üzemkészsége Bécsben sem volt a legjobb.
A hibridbuszokon kívül egy újabb gázbusz-generáció búcsúzik Bécstől. A Mercedes-Benz dízelüzemű buszainak folyamatos forgalomba állításával sorra tűnnek el a korábbi gázüzemű kocsik. A Wiener Linien a viszonylag újnak számító, 2003-ban szolgálatba állított MAN (illetve MAN-licensz alapján Gräf&Stift) NG243 M18-as típúsú buszait is kivonja a forgalomból. Az idei év során ezek szóló testvérei, az MAN NL243 M12-esek is elbúcsúztak a forgalomtól. A még korábbi, részben Volvo-licenszeken nyugvó kocsikat már selejtezte az osztrák közlekedési cég.
A most búcsúzó buszgeneráció egyik tagja, a 8225-ös csuklós a leopoldaui buszgarázsban még 2007-ben
A „kocka-MAN” család szóló tagjai június közepén búcsúztak el a napi forgalomtól
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.