2016. 09. 12.

Kitiltva a Gotthardról

Decembertől kitiltják a svájci hatóságok a Bombardier TRAXX-mozdonyait. A Gotthard-tengelyen nem közlekedhetnek majd a második és harmadik generációs gépek, mert nincs engedélyük az ETCS-üzemben való közlekedésre.


2016. novemberéig szóló engedélekkel rendelkeznek a Bombardier mozdonyai Svájc esetében és egyelőre nincs szó arról, hogy ez az engedély meghosszabbításra kerülhet. Így az SBB mellett több magánvasút is bajba kerülhet, akik a Gotthard-tengelyen második vagy harmadik generációs TRAXX-okkal dolgoznak, hiszen november végétől ezek a járművek a BAV engedélyének hiányában nem közlekedhetnek a vonalakon. Márpedig az ETCS Level 2-es vonatbefolyásoló rendszerrel kapcsolatos engedélyeket eddig még nem szerezték meg a Re 486 és 487-es, illetve a 186-os és a 187-es sorozatú mozdonyok.

A Gotthardról kitiltották némelyik TRAXX-ot: a képen látható német 185-ösök közlekedhetnek ugyan, de a modernebb, több áramrendszerű rokonaik már nem. Legalábbis a jelenlegi állás szerint novembertől vége a dalnak, ha  Bombardier addig nem módosít a szoftveren
(fotók: DB AG)

A határozott idejű engedélyek kibocsátásának oka a BAV részéről az volt, hogy jelentősen megszaporodtak a típusok hibái, ráadásul olyan gondokat okoztak, amelyek az üzemvitelben is fennakadásokat okoztak: többek között nem előre látható kényszerfékezéseket kezdeményezett a járművezérlő rendszer a hírek szerint. A BAV felszólította a járműgyártót, hogy korrigálja a hibákat, amíg ez nem történik meg, addig nem kapnak engedélyt a járművek a fontos svájci tranzitútvonal használatára.
A DB Schenker mellett az SBB-t és a BLS-t is érzékenyen érintheti a döntést, de több más magánvasút sem jár jól, hiszen a Crossrail, a Railpool vagy az MRCE gépei is megfordulnak a Gotthardon.

Halász Péter

3 megjegyzés:

  1. Az SBB-t és a BLS-t ez sokkal kevésbé érinti, mint gondolnánk. A BLS nem is elsősorban erre jár a TRAXX-aival, inkább a régi barna gépek terepe ez, meg csereberélhetőek. Az SBB az errefelé használt TRAXX-okat mind a DB-től bérli (a saját TRAXX-ait meg mind bérbeadta másnak), így a DB bármikor megrotálhatja a pontosan 25 TRAXX-ot a 25 Taurusra, hiszen a szerződés nyílván Gotthard-képes mozdonyról szól, így kénytelen is lesz rotálni.
    A magánvasutak már másik kör: a szerződésben nyílván ott is ki van ez-az kötve, kérdés, hogy a szabad mozdony nélküli lízingcégek tudnak-e megfelelő mozdonyt biztosítani.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És a DB-nek mióta van Gotthard-képes EuroSprintere? Illetve egyáltalán, a teherfuvarozó leánycégnek hány EuroSprintere van?

      Törlés
    2. Ezek adminisztratív dolgok, egyszerűbben megoldhatók, mint a megfelelő etcs beszerelése. De majd meglátjuk, valamivel gurulni fog az a vonat!

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.