2016. 10. 19.

Villamosépítés Düsseldorfban

Két kilométerrel bővül majd a 2018-ra a düsseldorfi villamoshálózat. A 701-es villamosvonal ugyanis a fejlesztésnek köszönhetően eléri az ISS Dome-ot, a város egyik fontos sport- és rendezvényközpontját.


Düsseldorf-Rath városrészben 30 millió eurót kóstáló hálózatfejlesztésbe fogott a város és a Rheinbahn: a 701-es villamosvonalat ugyanis mintegy két kilométerrel hosszabbítják meg: a mostani végállomásától, Rath gyorsvasúti megállótól egész az ISS Dome-ig. Az új vonalszakasz amellett, hogy a város egyik sport- és rendezvényközpontját kapcsolja be a kötött pályás közlekedésbe, egy ipari parkot is kiszolgál majd, így a járatok nem csak alkalomszerű utazásban segítenek majd.
A vonalon a végállomás mellett két új megálló épül majd, a mostani rathi hurokvégállomást pedig az új vonalvezetéshez igazodva alakítják át.

Az új vonalszakasz terve
(forrás: Landeshauptstadt Düsseldorf)

Az új megállóhelyek mindegyike akadálymentes lesz és megfelel majd a mozgáskorlátozott utasok segítésére megadott irányelveknek is. A végállomás, az ISS Dome peronjai 80 méter hosszúak lesznek, így kettős fel- illetve leszállóhelyként üzemelnek majd a nagy tömeget vonzó rendezvények idején – a többi megállóhelyen 60 méteres peron épül majd. A nyílt pálya füvesített lesz, a többi szakaszon pedig hagyományos burkolt vágányt építenek majd.
A vonal hosszabbítása az első tömegközlekedési fejlesztési kerettervben is szerepelt már, amelyet még 1997-ben fogadott el a városvezetés. Ám a projekt csak tolódott folyamatosan és végül 2014 végén került sorra. A terveket 2015 augusztus elejére hagyták jóvá, ekkortól indult meg a részletes kiviteli tervezés és végezetül pedig idén szeptember végén elkezdődött a kivitelezés.
A városvezetés közleménye szerint a munkák során 25 ezer köbméter földet mozgatnak meg, 4400 méternyi vágányt, két kitérőt, egy kettős visszafogót és egy kereszteződést, illetve 4200 aljat építenek be, 4400 méternyi felsővezetéket szerelnek fel a 90 felsővezetéktartó oszlopra. A zajvédelemről 62 méternyi gabionfal gondoskodik.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.