2017. 01. 31.

Viszlát, Herr Grube!

Lemondott posztjáról a Deutsche Bahn AG első embere. Az igazgatótanács elnöke, Rüdiger Grube váratlanul jelentette be távozását, miután legutóbb még arról szóltak a hírek – bejelentése előtt is –, hogy hosszú évekig marad a szövetségi vasúttársaság élén.


Váratlanul jelentette be távozását Rüdiger Grube, a Deutsche Bahn AG, a német szövetségi állam tulajdonában lévő vasúttársaság és logisztikai konszern első embere. Távozása meglepő, ugyanis néhány nappal ezelőtt még arról szóltak a hírek, hogy várhatóan három évvel ismét meghosszabbítják a szerződését – erre azonban nem került sor. A hírek szerint Grube amiatt nyújtotta be lemondását, mert nem sikerült a felügyelőbizottsággal közös hangot találnia, Grube szerint ugyanis nem tartották az ígéreteiket, ami szerint három évvel, 2020-ig hosszabbította volna meg a testület a megbízását, mert végül csak két éves ajánlatot tettek.

Rüdiger Grube 2009 óta vezette a DB AG-t –  három év helyett csak kettővel hosszabbították volna a szerződését, ezen borult ki a bili a hírek szerint
(fotók: DB AG)

A hírek szerint Rüdiger Grube azonnali hatállyal állt fel, még január 30-án elhagyta a posztját. Feladatait átmenetileg pénzügyi helyettese, Richard Lutz vette át. A felügyelőbizottság következő feladata, hogy Grube utódját megtalálják, mégpedig hosszú távra. A legjobb esélyes Ronald Pofalla, aki eddig az infrastruktúráért felelős vezető volt, tekintettel arra, hogy komoly hátszele van, ami a jelenlegi szövetségi kormányzatot illeti és nagyon jó viszonyban van Angela Merkellel, a még hivatalban lévő szövetségi kancellárral.
Pofalla kinevezése amúgy indokolható aktuálpolitikai érdekekkel is: a szeptemberben esedékes szövetségi választások megnyerésére nincs jelenleg egyértelmű esélye a jelenlegi kormánykoalíciónak, így célszerű a megfelelő kádereket már most elhelyezni a stratégiai pontokon.
Rüdiger Grube 2009-ben vette át a cégcsoport vezetését. A mindegy 300 ezer embert foglalkoztató konszern évente 40 milliárd eurónyi forgalmat tudhat magáénak. Elődje az a  Hartmut Mehdorn volt, akinek a nevéhez a mániákus takarékoskodás és többek között az távolsági forgalom drasztikus megnyirbálása kötődik a nevéhez.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.