2017. 07. 31.

Internacionalizálódó villamosüzem

Bombardier Flexity 2, Basel 2016.jpg1957-ben elment az utolsó és még 2017-ben megérkezik az első villamos Saint-Louisba. Viszont most teljesen új vonalon jut el a vasútállomáshoz. Regionális közlekedés-fejlesztés egy olyan formája, ami itthon csak kirakatberuházások és alibimenetrendek szintjén létezik.



Ma üzemkezdettel üzembe vesztte a Basler Verkehrs-Betriebe (BVB) a Saint-Louis vasútállomásának elérését célzó tram3 projekt keretében újonnan épített Burgfelderhof nevű hurokvégállomást, ami a svájci-francia államhatáron fekszik. Az eddig használt Burgfelden Grenze végállomás vágányzatát már fel is szedték, szerepét a helyére épített Waldighoferstrasse nevű megállóhely vette át.

Szigorúan ellenőrzött vonatok villamosok

Az új hurokvégállomásba jelenleg csak a járművezetők mehetnek be, az utasok csak a hurok két végén kiépített és természetesen akadálymentes megállókat használhatják. A csütörtöki próbamenetről közzétett videón látható, hogy a határállomás nem egy túl nagy terület és bár 2009 óta Svájc is a Schengeni Egyezmény tagja, az ország önállósága miatt szigorúan őrzött létesítménynek számít.


Az első próbamenet a határállomást megkerülő hurokban

A tram3 projekt a 2017. december 10-i menetrendváltással kézzelfoghatóvá válik, ugyanis a 3-as jelzésű villamosok egészen Saint-Louis pályaudvaráig közlekednek majd, de addig még hátra vannak az augusztus elején kezdődő hivatalos engedélyek megszerzéséhez szükséges próbák. A beruházás egyik célja a Baselbe behajtó járművek számának csökkentése, ezért Saint-Louis pályaudvaránál a Franciaországban megszokott módon a villamos-végállomás egy P+R-parkolót is kap. A távlati tervekben szerepel és már most elő lett készítve a vonal további meghosszabbítása a 7 milliós utasforgalmú EuroAirport Basel-Mulhouse-Freiburg termináljáig.


Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.