2017. 09. 29.

Hétvégi gyors – 2017. szeptember 23-29.

Évfordulós HÉV-könyvet ad ki a MÁV. Talent 2-t vesznek a svábok. Bővül az edinburghi villamos. Rastattnál még dolgozik a DB, de lassan indul a forgalom is. Hírösszefoglalónk szeptember végén.


HÉV-könyv a MÁV-tól


Budapest | Magyarország – A budapesti elővárosi vasúti hálózatban kulcsfontosságú szerepet játszó HÉV-vonalak megjelenésének 130. évfordulója alkalmából az immáron a MÁV-csoport kötelékébe számító vonalak történetével foglalkozó könyv jelent meg. A Hévkönyv Legát Tibor szerzeménye, aki már több, a budapesti közlekedéssel kapcsolatos könyv kapcsán vált ismertté. A mostani kiadványt többek között a Líra hálózatában lehet majd beszerezni számos más helyszín mellett. Legát Tibor könyve az egyszerű utasok számára éppolyan érdekes lehet, mint a témát komolyabban ismerő közlekedésbarátoknak, szakembereknek.

(fotó: MÁV Zrt.)


16 új Talent 2 a sváboknak


Stuttgart | Németország – A sváb közlekedési minisztérium által Netz 3b néven is emlegetett Gäu-Murr vonalcsoport (Crailsheim–Stuttgart–Freudenstadt/Konstanz) járművei a héten érkeztek meg a DB Regio stuttgarti telephelyére, ahol a szolgáltatási pályázaton nyertes DB Regio Baden-Württemberg részéről David Weltzien regionális igazgató és Winfried Hermann közlekedési miniszter tekintették meg a motorvonatokat. A Berlin melletti Hennigsdorfban épített motorvonatokra a személyzet képzése már elkezdődött, a járművek beszerzését a tartományi járműellátó szervezet (Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg, SFBW) intézte, az üzemeltetést és karbantartást pedig a decemberi menetrendváltástól a DB Regio végzi majd legalább 10 évig.

A tartományi közlekedési minisztérium által meghatározott külső és belső arculat minden szolgáltatónak kötelező, az első új járművek pedig decembertől közlekednek majd.
(fotók: Gottfried Stoppel / VM BaWü)


Mégis hosszabíthatják Edinburgh villamosát


Edinburgh | Egyesült Királyság – Skóciába hosszú idő után tért vissza a villamos, amikor a 2014 májusában megnyílt a skót fővárosban a belváros és a nemzetközi repülőtér közötti új vonal, melyen CAF Urbos villamosokkal vették fel a forgalmat. Az örömbe pusztán annyi üröm vegyült annak idején, hogy a vonal bő másfélszeres költségtúllépéssel és több éves késéssel valósult meg; a fentiek miatt a belvárostól keletre tervezett 4,6 kilométeres folytatást meg sem építették az eredeti terveknek megfelelően. A Railway Gazette híre szerint a York Place és Leith, illetve Newhaven közötti szakaszra most újból kiírhatják a pályázatot a városvezetők, a végleges döntés a Fázis 1A névre keresztelt projektről pedig 2018 végére várható. Az előzetesen becsült költség 165 millió angol font,
az illetékesek pedig bíznak benne, hogy a korábbi költségtúllépések és katasztrofális projektmenedzsment után most sikeres lesz a kivitelezési fázis.


Visszatérő vonatok, megújuló főpályaudvar


Rastatt | Németország – Az elmúlt hetekben nagy érdeklődés övezte a várost a balul sikerült alagútépítés miatt, de október 2-től visszatér minden a rendes kerékvágásba. A menetrendek már elérhetőek az online felületeken, a DB Netz közlése szerint pedig például október 5-re már 175 tehervonat menetvonalát rendelték meg a társaságok. Az Albtal-Verkehrsgesellschaft (AVG) még kicsit azért kivár és csak október 4-től közlekedteti a vonatait (vagy villamosait?). Az okozott kellemetlenségekért már pár nappal a baleset után elkezdték az utasok kárpótlási igényeinek begyűjtését, akik akár a BahnCard 100 esetében is kaphatnak visszatérítést.
Ezen felül a DB pincétől padlásig felújítja a város főpályaudvarát, ami teljesen akadálymentes lesz. A 17,6 millió eurós költséget a DB (13,4 millió €), a tartomány (2,8 millió €) és a város (1,4 millió €) állja, miután megszületett az évek óta húzódó megállapodás. A napi 6.500 utas négy új liftnek, megújult peronoknak, aluljárónak, világításnak és perontetőknek örülhet majd.

Összeállította: Adorján Péter, Halász Péter, Magyarics Zoltán

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.