2018. 01. 17.

Egy pár cipő mindenek felett

Egy cipő, ami egy hétig lázban tartotta Németországot. Egy cipő, ami több egy cipőnél. A BVG és az adidas Originals együttműködéseként, korlátozott darabszámban készült cipőért kétszáznál is többen éjszakáztak az utcán.



BVG × adidas EQT Support 93/Berlin. Egy név, ami még a Ruhr-vidékről is Berlin alternatív kerületébe vonzott embereket. A BVG marketingesei ismét bizonyították, hogy nem véletlenül kapták az elmúlt két évben azt a zsáknyi díjat. Még múlt kedden tettek közzé néhány képet a Twitter és Facebook csatornáikon, de az igazi lökést az adta meg, amikor a hét vége felé az országos médiába is bekerült. A cipőmodell a január 15-én második évét betöltött Weil wir dich lieben kampányhoz kapcsolódóan került forgalomba és elsőre a többféle terméken megvásárolható, metrókocsik ülőfelületéről ismerős mintázat különbözteti meg egy átlagos cipőtől. Viszont a modell 500 példányban készült és mindegyik cipő nyelvébe belevarrtak egy éves bérletet, ami csak a BVG járataira érvényes 2018. december 31-ig. A 180 euróba kerülő lábbeli rendeltetésszerűen használva egy Berlin AB zónás éves bérletet helyettesít, tehát elméletileg 581 eurót spórolhat a tulajdonos. Hozzá kell tenni, hogy a normál bérlet érvényes az S-Bahn, RegionalBahn és RegionalExpress járatokra is.

A cipő fő használati értékét adó integrált éves bérlet – kizárólag a BVG járataira (fotó: Overkill)

Megvásárolni kettő üzletben lehetett, így nem volt túl meglepő a rendőrség kivonulása sem. Viszont a rendőröknek nem sok dolguk akadt, hiszen a berlini Steven Fischer érkezett elsőként a kreuzbergi Schlesisches Tor metróállomás melletti Overkill elé – még szombaton reggel. Steven óránként frissítette a listáját, amin a sorba beállók voltak sorrendben felírva, így különösebb probléma sem adódott. Az elszánt tömegben például lipcsei és ruhr-vidéki cipőgyűjtők is voltak, akik használat helyett nézegetni fogják. A fagypont közeli hőmérséklet ugyan nem kedvezett a kempingezésnek, de a beszámolók szerint 5-7 réteg ruhával és rumos teával kibírható volt. A keddi 11 órás nyitáskor már ötszáznál is több név szerepelt a listán, majd az első példányt megszerezve nekiállt a könyvelésnek. A híradások nem szóltak a belvárosi Weinmeisterstraße metróállomás közelében lévő adidas Originals Store előtt történtekről, mely a másik kijelölt bolt volt. Németország legnagyobb apróhirdetési portálján néhány órával később megjelentek a spekulatív céllal vásárolt darabok, természetesen busás felárral.

Steven Fischer távozik a kreuzbergi Overkill nevű boltból az első cipővel (fotó: Kay Nietfeld / dpa)

A BVG a délutáni bejegyzésében természetesen a megszokott komolysággal emlékezett meg az akcióról

A lábbeli kiadását hivatalosan azzal indokolták, hogy idén 90 éves a Berliner Verkehrsbertiebe és egy hatalmas akcióval szerették volna kezdeni az évet. Úgy érezzük, újfent sikerült megugrani a saját maguk által folyamatosan feljebb emelt lécet.

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.