2018. 02. 16.

Hétvégi gyors – 2018. február 10-16.

Új északai járatos térképet adott ki a BKK. Elkészült az első háromrészes Cápa. Ismét búcsúzhatnak az egykori ÖBB 1012-esek. Eladnák a családi ezüstöt a csehek. Hírösszefoglalónk.


Éjszakai térkép a BKK-tól


Budapest | Magyarország – Az éjszakai járatokat ismertető, részletes térképet jelentetett meg a Budapesti Közlekedési Központ. Az éjszakai járatok mellett az utolsó indulásukkal az éjszakába nyúló üzemű nappali vonalakat is felvonultató kiadvány valóban részletes és párját ritkító, hiszen eddig ilyen mélységű bontásban nem kaphattunk képet az éjszakai tömegközlekedési hálózatról, egészen pontosan arról, ami kb. 23:30 és 5:00 között érvényben van a magyar fővárosban. Érdekesség, hogy az adott metróvonal által lefedett tengelyt helyettesítő járatokat azonos színnel jelzik, így az M2-es vonalat helyettesítő buszok piros, az M3-ast helyettesítők kék, az M4-est helyettesítők pedig zöld színnel jelzettek.


Háromrészes Cápa


Bydgoszcz | Lengyelország – Elkészült és készen áll a próbákra az első két háromrészes PESA LINK motorvonat, a gyártó által közzétett fényképek alapján a 633-as sorozatba sorolt egységek Sauerland vagy Allgäu vonalaira illetve a Dreieichbahnra kerülhetnek. A 2012-es InnoTranson kötött 1,2 milliárd euró értékű keretszerződés alapján lehívott egységeknek 2016 és 2017 folyamán kellett volna forgalomba állniuk, de a német előírásoknak megfelelő járművek csak most készültek el. A korábbi tapasztalatok alapján talán 2019 decemberre megkaphatja az EBA engedélyét a Lengyelországban és Csehországban már bizonyított típus.




Flottarendezés a Hector Railnél


Danderyd  | Svédország – Átrendezi a flottáját a Hector Rail. A svéd magánvasút a vasútbarátok körében onnan lehet ismert, hogy több osztrák használt mozdonyt is üzemeltetnek, közöttük a nem túl szerencsés csillagzat alatt született 1012-es sorozatú gépeket is ők használják. A következő hetekben a nemrégiben megvásárolt hat Vossloh DE2700-as gépet szolgálatba állítják és a Németország keleti részén közlekedő tartályvonatok élén láthatjuk majd őket. A svéd síneken használt EuroSprinterek közül több visszatér majd Neémteországba, míg a három egykori osztrák 1012-es a hírek szerint leállításra kerül, mivel üzemeltetésük nehézkes, az alkatrészellátás pedig nem megoldott. A helyüket az újonnan szolgálatba álló Vectronok veszik majd át.


Eladó a nosztalgiaflotta?


Prága | Csehország – A hírek szerint napirendre került a nehezen és drágán fenntartható nosztalgiaflotta, a „családi ezüst” egy részének áruba bocsátása a ČD-nél. A hírek szerint a flotta nagy részét eladnák az érdeklődő egyesületeknek, vasútbarátoknak, múzeumoknak és csak egy töredékét tartanák meg a mostani járműparknak. A nosztalgiajárművek egy része jó eséllyel a Nemzeti Technikai Múzeumhoz, az NTM-hez kerülhet, akik a 470 darabot számláló járműparkból már hetvenre eleve igényt tartanak. A ČD-nek jelenleg éves szinten nagyjából 10 millió koronájába kerül a nosztalgiajárművek fenntartása.

Összeállította: Adorján Péter, Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.