2012. 06. 29.

Regionális ragadozó

Bemutatkozott a cseh vasút új motorvonata. A PESA Link motorvonatról már többször szóltunk e lapokon. A cápaorrú ikermotorkocsit a ČD a velimi próbapályán mutatta meg az újságíróknak.


A ČD-nél hivatalos becenevet is kapott a 31 PESA Link motorkocsi. A homlokfal különleges kialakítása nyomán a RegioShark, azaz RégióCápa nevet adta a szerelvényeknek a cseh vasúttársaság. A 844-es sorozatszámmal jelzett motorkocsik B' 2' B' tengelyelrendezésűek. A 43,7 méter hosszú motorvonat engedélyezett legnagyobb sebessége 120 km/h. A vonat hajtásáról két, egyenként 390 kW teljesítmény leadására alkalmas dízelmotor gondoskodik, amely az legszigorúbb károsanyag-kibocsátási normákat is teljesíti. Az utastérben 135 ülő és 120 álló utas fér el. Az járművek belsejében természetesen mozgáskorlátozottak számára is használható WC és többcélú tér is található.
A többcélú térben kerékpárok is szállíthatók és a kerekesszékes utasok is kényelmesen elférnek

A tágas mellékhelyiség dizájnja különleges, tetszetős

A kocsi a modern dízelmotorvonatoktól megszokott módon részben alacsonypadlós kivitelű

Célszerű kialakítás, tágasnak tűnő utastér fogadja az utasokat a másodosztályon

Az első osztály is hasonlóan kényelmesnek tűnik. Ami viszont hiányzik, az a konnektor...

Korszerű vezetőállás

A beszerzés költségeinek 40 százalékát EU-s forrásokból biztosították, a teljes költség 1,99 millárd korona, hozzávetőleg 22,9 milliárd forint.
A LINK motorvonat – amelyből a német Regentalbahn is rendelt – a Plzeň–Domažlice és a Mariánské Lázně–Cheb–Karlovy Vary–Chomutov, Liberec–Česká Lípa, Kojetín–Kroměříž–Hulín–Valašské Meziříčí vasútvonalakon és a Děčín környékén található mellékvonalakon fog járni a České Dráhy közlése szerint. E vonalakon a nálunk Bzmot-ként ismert 810-es, valamint a négytengelyes 842 és 854 sorozatú motorkocsikat váltja majd az új típus.
A hivatalos bemutató a velimi próbapályán volt, ahol a jármű hatósági vizsgájához szükséges próbafutásokat is tartották

Keresztelő. A vonat hivatalos beceneve az orrának különleges kialakítása nyomán RegioShark lett

(fotók: České dráhy, a.s.)

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.