2018. 06. 27.

Krakkóba megy a cseh kisoroszlán

Mégsem volt teljesen légből kapottak a LEO Express terjeszkedéséről szóló hírek, a mostani lépést akár megfontoltnak is nevezhetjük.






Viszonylagos rendszerességgel bukkannak föl hírek a kisebbik cseh távolsági személyszállító magánvasút környékéről, amik mindig valamilyen érdekes irányú bővítésről szólnak. Legutóbb május végén írtunk a tervekről, az egyik legkevésbé várt vonal július 20-tól meg is valósul.

Az új vonal újabb országgal gazdagítja a vasúti kapcsolatokat, hiszen a Prága–Krakkó viszonylat eddig csak Bohumínon vagy Kassán át, buszra átszállva volt elérhető. Az új ajánlat egy heti kétszer, erősen peremidőben közlekedő vonatpár:
  • pénteken és vasárnap LE 1361 (Praha hl. n. 16:10 – 23:19 Kraków Główny)
  • szombaton és hétfőn LE 1356 (Kraków Główny 05:04 – 11:39 Praha hl. n.)
A kapcsolat egy korábban Bohumínban végállomásozó vonatpár meghosszabbítása, menetrendi fekvésből következően leginkább a kispénzű, fiatalabb turisták számára lehet vonzó az akár 109 koronáért elérhető jegyek mellett. Útközben a határ lengyel oldalán Zebrzydowice, Pszczyna, Tychy, Katowice, Myslowice, Oswiecim, Zator, Energylandia és Skawia állomásokat szolgálja ki az új vonatpár és teszi mindezt a versenytársaknál alacsonyabb menetidővel.

Alig egy hónap múlva újabb ország vágányain találkozhatunk a fekete-arany FLIRT-egységekkel (fotó: Leo Express)

A vonalnyitás önmagában is érdekes esemény, de Lengyelországban a LEO Express lesz az első magánvasút, aki üzleti vonatot üzemeltet és nem valamely vajdasági közszolgáltatást látja el. Peter Köhler vezérigazgató szavai szerint a cég azon dolgozik, hogy a már létező és jól működő buszhálózattal együtt Lengyelország legnagyobb személyszállítójává váljon.

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.