2018. 10. 10.

U2×U5 – Épül Bécs új metrója

Bécsben néhány évente megépül egy-egy újabb metrószakasz, a hálózat folyamatosan növekszik. Ezúttal viszont a korábbi kifutó szakaszok hosszabbítása helyett újra a belvárosban épülnek vonalak.




Bécsben tegnap hivatalosan is megkezdődött az évtized nagyprojektje: a Vakond névre keresztelt alagútfúró géplánc indítóaknáját kezdték kiásni a Matzleinsdorfer Platzon. A 65 méter hosszú, 35 méter széles és 30 méter mély gödröt a következő hónapokban építik meg, majd az összeszerelés után megindul a géplánc dél felé, hogy kiássa az U2 Augustinplatzig tartó új szakaszát.

A városi és országos szakpolitikusok beszédeikben kiemelték, hogy ennek a szakasznak a jelentősége nem mérhető a korábbi vonalhosszabbításokhoz, mert új, eddig hiányzó csomópontok jönnek létre. Ezen felül a logisztikai háttér is kemény dió lesz még úgy is, hogy a számítások szerint mintegy 20 ezer teherautónyi anyagot kell ki- és beszállítani "csak" a Triester Straße végéig, tehát a Gürtelen belüli belvárost nem terhelik majd.

Ulli Sima és Günter Steinbauer a két új vonal jelölésével és az építőkkel is pózolt.

Ezzel párhuzamosan megkezdődtek az előkészítő munkálatok az U4-es vonal Pilgramgasse állomásánál is. Az évek óta futó NEU4 modernizálási projekt keretében 2019 nyarán a Karlsplatz és Längenfeldgasse között nem közlekednek majd a vonatok, ezt kihasználva pedig megépül majd a keresztezési műtárgy lényegi része is.

Maria Vassilakou, többek között a közlekedésért és városfejlesztésért felelős városi tanácsnok; Norbert Hofer, szövetségi közlekedési miniszter; Ulli Sima, a Wiener Stadtwerke csoportért felelős városi tanácsnok és Günter Steinbauer, a Wiener Linien ügyvezetője fogtak lapátot az ünnepélyes első kapavágás keretében.
(fotók: Johannes Zinner / Wiener Linien

Az U2 új déli szakasza a hálózat legmélyebben fekvő része lesz a maga 30-35 méteres mélységével és az új irány új átszállási lehetőségeket is teremt majd a Rathaus (U5/U2), Neubaugasse (U3/U2), Pilgramgasse (U4/U2) és Matzleinsdorfer Platz állomásokon (U2/S-Bahn Stammstrecke). Az U5-ös építésének látványos része februárban kezdődik a Frankhplatz állomással, még tavasszal nekiállnak a Rathaus állomásnak is és nyárra az összes leendő állomásnál megkezdődnek a munkálatok. A vonalakat 2024 (U5) és 2026 (U2) kívánják átadni, de az U5 Elterleinplatzig tartó szakasza már tervezés alatt, az U2 Wienerbergig tartó szakasza előkészítés alatt áll.


Adorján Péter

2 megjegyzés:

  1. A WL azt írta vissza pár hónapja, hogy még nem tudják, milyen lesz a villamosforgalom az U5 külső végén, szóval van némi öncélú politikai íze a projektnek. Az átadásig meg egyenesen U55 szaga lesz. És arról sincs már egyáltalán szó, hogy az S45-ig, vagy a Karlsplatztól délkeletre tovább vinnék.

    VálaszTörlés
  2. A hanyatló nyugat a szakadék szélén áll, sőt maguknak ásták ki a 65x35x30 méteres gödröt, hogy beleessenek. Eközben a budapesti M3 "kék" metró vagonjaiban már az van kiplakátolva, hogy Válts sebességet! mert az állam kifizeti az autóvezetői KRESZ-vizsgádat. Még sötét-szürkével átsatírozott gyalogos, biciklis és tömegközi piktogramok is vannak a 2 méteres ablak-matricán, hogy mindenki értse ki az új ellenség. A személygépkocsi piktogram pedig nagyobb, szép narancs színben van rányomtatva. Nincs tehát még elég autó Budapesten, legyen több, legyen több és hosszabb forgalmi dugó!

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon általában előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését jogát fenntartjuk. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.