2019. 07. 03.

Közvetlen Kocsi – 2019. évi 6. adás – !!!

A RegionalBahn podcastja, a Közvetlen Kocsi ezúttal Ostrava városából jelentkezik. Az iparváros nem csak azért érdekes, mert különleges villamosok és trolibuszok járják az utcákat, hanem azért is, mert június első felében itt rendezik meg a Czech Raildays nevű kiállítást. Erről is beszámolunk mostani adásunkban. Hangos-képes írásunk a hajtás után!



A RegionalBahn podcastját, a Közvetlen Kocsi hatodik számát ezúttal öt fő részre oszthatjuk. Az első szakasz tartalmába tényleg éppen csak belefutottunk: ha Halász Péter szerkesztőtársunk nem rakja be a navigációs útpontok közé a zlíni troligarázst, akkor talán soha sem ismerjük meg a troliüzemet és nem jutunk el a nyílt napra. Így viszont eljutottunk, ahol volt minden: busz és troli, nosztalgia és modern és persze a diszpécserközpontot is megnézhettük. Erről szól az első tudósításunk, amihez a nyílt napról szóló képes beszámolónkat is ajánljuk.

A brnoi vendég Ikarus 280-as és egy Irisbus-troli a zlíni garázsban a nyílt napon

A második blokkban az ostravai tarifarendszerrel birkózunk meg, ami részben valóban előrelépés Budapestről nézve, de a dolog közel sem olyan egyszerű. Mindenesetre választhatunk, hogy automatát etetünk kabátgombbal vagy éppen érintéses fizetésre jó bankkártyával használjuk a rendszert – hacsak nem kerül feketelistára, mint Magyarics Zoltán kollégánk kártyája.

Az ostravai tömegközlekedési hálózat használatához jókora tarifadzsungelen kell átrágni magunkat. Egyszerűnek tűnik, de nem az. Vagy mégis?

A harmadik blokkban az ostravai főpályaudvar melletti volt darabáru-átrakó területén olvadozunk a Czech Raildays 2019 rendezvényén. Pontosabban csak a képek és a beszélgetések készültek ott, mi magunk már Ostrava-Svinovon hűsöltünk az enyhe szélben, ahol összefoglaltuk magunknak és a hallgatóknak a kiállításon látottakat.

Így készült: Facebook-oldalunkra felkerült a kép a napi sajtóról, amelyet amúgy Magyarics Zoltán kollégánk tartott Adorján Péter elé. A kép szélén pedig Mellár Marcell fényképezőgépe látszik éppen

A negyedik blokkban az ostravai városi közlekedésre csodálkozunk rá. Van miért, hiszen a legmodernebbnek számító Stadler Metelica Tango villamosok mellett egyirányúsított KT8-asok, felújított és átdobozolt T3-asok is járják a város utcáit sok más mellett, de persze a sok trolibusz is szót érdemel – meg is kapják!

A város legmodernebb villamosait ki más gyárthatta volna, mint a Stadler Rail? A Metelica Tango típusú villamosok egyike éppen Nová Huť Jížní Brána, azaz a még működő vasmű déli kapujánál lévő végállomásra érkezik. Nyáron jó dolog a klímás villamos...!

Az utolsó részben pedig egy kicsit kirándulunk: egy rendkívül forgalmas légikikötőt mutatunk be. Már legalábbis vasúti szempontból forgalmas, ráadásul évente egy napon még Railjet is érkezik ide Prágából: ez az ostravai Leoš Janáček repülőtér.

Reptéri (gyors)vasút egy vidéki városban, Csehországban. Budapesten erről csak álmodunk...

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon általában előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését jogát fenntartjuk. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.