![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEghRp5r-4ygZ9jWGCOqP_tclXowFWqFA-YZgtH3ngAH0XrNj5Z5_6lsQZ7DFdNz30wrZRI0auo4mPmLNtASHX2u5p0_nK3Z5oNmlW7TW85V2-c6f8ibdS-AOYrxMs9d6yo3DJ3Y2go-rck/s200/IMGP4001.jpg)
A hivatalosan B 37, de ismertebb nevén csak Hochstraße Süd 1959-ben épült és a szokásos átvizsgálása során olyan szerkezeti hibákat találtak, amik miatt az évek óta fennálló sebesség- és járműtípuskorlátozás helyett a szakasz teljes lezárásáról döntöttek. A napi 50 ezer egységjárműnyi forgalmat viszont belváros másik oldalán vezető, szintén korabeli és hasonlóan rossz állapotú Hochstraße Nord (államilag B 44) sem képes elvezetni a forgalmat, ezért a városi szolgáltató Rhein-Neckar-Verkehr (rnv) reaktiválja a szintén korabeli villamosait. A déli főút legalább 2023-ig zárva is marad.
Ugyan az utóbbi néhány évben leállításra került jó néhány csuklós DÜWAG villamos, de még megtalálhatóak a remízek mélyén és most jól is jönnek az öreg villamosok. A főút kieső kapacitását szolgáltatás-fejlesztéssel kívánják ellensúlyozni, viszont ehhez nincs meg a szükséges járműmennyiség és csak az egyszer már kivont szerelvények újbóli forgalomba állítása Ludwigshafen és Mannheim területén.
Délnyugat-Németország közszolgálati médiája is beszámolt a szokatlan szolgáltatásfejlesztésről
(videó: SWR / Facebook)
(videó: SWR / Facebook)
Adorján Péter