![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi7QigRU-KU5liHUEoDUQyqtSK7eXyjvW0mqcBBgOLJ_T15OxZ6CIdWXPlGx8R7lmoyrkhumRdXPYPQMZVcOrdUQB-UmPRVFEy81ZHaPaQJy9dVZBoiJThKYY5U89Li3aanAVllHTZEMVY/s200/191209_1_IBN_GaGa.jpg)
Tegnap ünnepélyes keretek között átadták a 300 millió euróból megépült Gateway Gardens állomást az átalakulás alatt lévő korábbi katonai lakóterület alatt. A jövőben 18 ezer dolgozót foglalkoztató új városrész saját állomása éjjel-nappal 15 perces ütemben lesz kiszolgálva, hiszen a Stadion és a frissen felújított Flughafen Regionalbahnhof közötti szakaszra épült, annak részleges áthelyezésével. A felszíni hálózat is változik majd, hogy jobb lefedettséget biztosítson az utasoknak.
Utasforgalomba december 15-én kerül az új szakasz, addig elvégzik az utolsó simításokat. Az új állomás az 5090 jelű díjszabási zónába került, amibe eddig csak a repülőtéri állomás tartozott.
Hivatalosan csak a nagy méretű betűs rész az állomás neve, de elé került a város neve is – a városnév nem fog elhangzani az utastájékoztatásban
Roland Pofalla, a DB infrastruktúráért felelős igazgatója; Tarek Al-Wazir, Hessen tartomány közlekedési minisztere; Klaus Oesterling, Frankfurt am Main közlekedési tanácsosa és Prof. Knut Ringat, a Rhein-Main-Verkehrsverbund szóvivője érkezett az alkalomra bematricázott különvonattal
(fotók: Uli Planz / Deutsche Bahn AG)
(fotók: Uli Planz / Deutsche Bahn AG)
A Frankfurt RheinMain plus nevű, az S-Bahn-hálózat teljesítményét növelő beruházási program keretében épített állomás a várakozások szerint napi 13.000 autóval megtett utazást válthat ki, ami a környező utak mostani forgalmának 27 százaléka. A terület beépítettsége még nem végleges, de az alig 10 percnyi távolságban van a belvárostól. A vasúti kapcsolat Mainz, Wiesbaden és Offenbach felé átszállás nélkül biztosított és az S8 és S9 vonala összesen napi 211 járat szolgálja majd ki a repülőtér térségét.
Adorján Péter