2020. 12. 23.

Elektromosan szebb az élet

Karácsonyi ajándéknak is beillik az MVG-nek leszállított és forgalomba állított új busz, hiszen alig egy napja használhatják valós üzemben az első csuklós elektromos buszukat.





Tavaly kezdte meg a Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG) bizonyos buszvonalak átállítását teljesen elektromos üzemre és október óta a 144-esen már csak villanybuszokkal találkozhatuk. Tegnap forgalomba állt az első – még 2018-ban megrendelt – teljesen elektromos csuklós autóbusz a 100-as vonalon, ahova néhány napon belül megérkezik egy másik ugyanilyen, így ez a vonal is teljesen villamosított lesz.

Az új, 5012-es azonosítót kapott busz egy Mercedes-Benz eCitaro G, amibe 7 teljesen kobaltmentes LMP-akkumodult szereltek. Ezek a szilárdtestakkuk összesen 441 kWh kapacitásúak és névlegesen 250 km hatótávot biztosítanak. A tervek szerint mindkét busz 200 km körüli napi futásteljesítményű fordát kap és a fogyasztást és a valós üzemben elérhető hatótávolságot kiemelten figyelik majd az MVG szakemberei. Jövőre további 8 darab ilyen autóbusz érkezik, hogy a városban további helyeken csökkentse a lészennyezést és a zajszintet. A két idén érkező buszért összesen 1,6 millió eurót fizettek, ebből 550 ezret szövetségi és tartományi támogatásként kaptak.

Ingo Wortmann, az MVG elnöke vette át az első két csuklós buszt. A kezében a gyors töltést megvalósító CCS-csatlakozó.
(fotó: SWM/MVG)

2021 közepén megnyílik majd az új buszgarázs Moosachban, amit eleve az elektromos buszok üzemeltetésére építenek: 56 darab töltőhelyet alakítanak ki, egyenként 150 kWh teljesítménnyel. A 8 eCitaro G mellé továbbii 2-2 szóló és csuklós autóbusz is érkezik a holland Ebusco-tól, akiknek a buszai már bizonyítottak a bajor fővárosban.

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.