2021. 07. 23.

Hétvégi gyors – 2021. július 17-23.

Nem elég elektromosak a buszok Flandriában. Új villamosokat venne Rostock. Nevet pályáztat a ČD.


Klímavédelem elektromos busszal


Augsburg | Németország – Még tavaly vásárolt két eCitaro buszt az Augsburg [Ágosta] közlekedésében szolgáltató Eggenberger nevű családi cég, amikkel egy év alatt 200.000 kilométert tettek meg az 506e vonalon, amivel 100 tonna CO2-kibocsátást spóroltak meg. A 292 kWh összkapacitású akkumulátorokat a két végállomáson és a vonalon is tudják tölteni, így gyakorlatilag ugyanúgy felhasználható, mint egy hagyományos üzemanyagú busz.

Már egy év alatt is látványos mennyiségű károsanyagot lehet megtakarítani
(fotó: Daimler AG)


Minek nevezzelek?


Praha [Prága] | Csehország – A České dráhy szeretné megújítani a háló- és fekvőhelyes kocsik nyújtotta szolgáltatást és a járművek felújítása mellett új márkanevet is keres ennek a szektornak. A névadásba az állami vasúttársaság a Facebook-követőit is bevonja, akik a ČD Night, a ČD NightLines és a ČD BlueDreams elnevezések közül szavazhatják meg a nekik tetsző legjobbat. A cseh vasútnak nem titkolt célja ezzel az, hogy az ÖBB NightJet márkanevéhez hasonló brandet építsen a 9 WLABmee, 12 WLABmz és 9 Bcmz kocsiból álló flottájához.



Hibrid? Plug-in hibrid!


Malines/Mechelen | Belgium – Tovább zöldítené a flottáját a De Lijn, most éppen 44 csuklós hibrid autóbusszal. A 2009-ben megkezdett flottazöldítési program keretében további 530 hibrid járművet át is alakítanak plug-in hibriddé, ezzel a tervek szerint 150 darab 15 kilométeres, 90 darab 30 kilométeres és 84 darab 100 kilométeres elektromos hatótávú busz alkotja majd a flottát.


Erősödő térerő


Praha [Prága] | Csehország – A vasúti utazások során számtalanszor jelent problémát a mobiltelefonok által használt frekvenciák jelszintje a mozgó járműveken, illetve sokszor annak gyengesége vagy hiánya. Aki rendszeresen utazik, az tudja már pontosan, hogy hol nem érdemes kártyával fizetni vagy éppen a mobilnetet hol fogja elfelejteni az eszköz. A České dráhynál úgy gondolják, hogy a helyzeten valamit lehetne javítani, ha a vasúti kocsikban mobiltelefonjel-erősítőket helyeznének el. Egyelőre ötven kocsit vonnak be a kísérletbe, amelyek a Praha–Plzeň–Cheb és a Praha–Ustí nad Labem–Karlovy Vary viszonylaton közlekednek – adta hírül a minap a cseh közrádió, a Český rozhlas. A mobilszolgáltatók emellett a pályavasúttal közösen dolgoznak azon is, hogy a hosszabb alagutakban biztosítsák a mobiltelefonos lefedettséget – ez különösen a 24 kilométer hosszú, tervezés alatt álló Prága–Beroun alagútban lesz majd érdekes.


Megvannak az első milliók


Rostock | Németország – 9,45 millió euróról szóló csekket adott át csütörtökön Christian Pegel, Mecklenburg-Vorpommern tartomány közlekedési minisztere, Dr. Chris Müller-von Wrycz Rekowski, Rostock gazdasági szenátora és Holger Matthäus, Rostock közlekedési szenátora részére. Ez a pénz a Regionalisierungsmittel [szövetségi támogatás] 10 éven át tartó részletekben érkezik, a 2025-től beszerzendő 28 villamoshoz további 30 millió eurót fizet a város 2021 és 2029 között az RSAG-ban történő tőkeemeléssel.



Bevásárolt a Transdev


Gooi en Vechtstreek | Hollandia – Regionális feladatokra vásárolt 39 Ebusco 3.0 típusú elektromos buszt a Transdev Nederland amiket 2022 áprilisától állítanak forgalomba. A meglehetősen innovatív, szénszálas vázzal épülő buszok 25 százalékkal könnyebbek a fémből épülőkhöz képest és évi 110.000 kilométernyi távolságot fognak megtenni, a töltést kábeles módszerrel kivitelezik. Az akkumulátorok LFP-technológiásak és 575 kilométer hatótávot biztosítanak. A 2019 óktóberi hivatalos bemutató óta ezek lesznek az első holland megrendelőnek készülő buszok.

Másfél év alatt érkezett az első komolyabb rendelés a típusra
(grafika: Ebusco)

Összeállította: Adorján Péter, Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.