2022. 12. 06.

Előmikulási ajándék: forgalomban az ICE 3neo

Nagyobb ünnepség nélkül, minimális sajtótájékoztató után forgalomba állt az első ICE 3neo. A 73 darabos, nemzetközi forgalomra is alkalmas szériától a DB AG a növekvő utasszámok színvonalasabb kiszolgálását várja.






A Deutsche Bahn 2022. december 5-én utasforgalmi üzembe állította az első 408-as sorozatú motorvonatát, ami az ICE 3neo első hivatalos útja volt. A típust alig két és fél éve rendelték meg és idén februárban már növelték is a darabszámot. Ha viszatekintünk, soha nem készült még el ennyire gyorsan ICE-sorozat: egyetlen év kellett az első példány megépítéséhez és mindössze hét hónappal később a típusengedélyt is megszerezte. Egyelőre csak Németországban találkozhatnak vele az utasok, de folyamatban vannak a holland és belga engedélyek is a 406-os (ICE 3M) sorozat nemzetközi forgalomból kiváltására.

Ismerős látvány, mégis egy új típus várta az utasokat Frankfurt am Main főpályaudvarán

Első vonatpárként az ICE 818 és ICE 819 továbbítása jutott a 8007-es azonosítójú egységnek. Korábban ezen a vonatpáron klasszikus ICE 3-as volt a beosztott jármű, de a 403-as sorozat legfiatalabb tagjai is már 16 évesek.

A premiervonat személyzete mellett Michael Peter, a Siemens Mobility vezérigazgatója; Michael Theurer, a szövetségi közlekedési minisztérium parlamenti államtitkára és Dr. Michael Peterson, a DB személyszállítási igazgatója köszöntötte az új típust

A prominensek rövid beszédekben fejezték ki örömüket. A gyártó oldaláról a bevált Velaro-platformot, a megrendelő oldaláról a gyors és pontos gyártást, állami oldalról pedig a növekvő flottát és a fejlesztés szükségességét emelték ki.

A mozgásukban korlátozottak utazását is megkönnyíti majd az új típus, mivel kerekesszékes emelő is van benne. Erre a mostani és a majdani bevetési területen is szükség lesz, hiszen más peronmagasságok vannak nem csak Németországon belül, de Hollandia és Belgium állomásain is.
(fotók: Patrick Kuschfeld / DB AG)

Egyelőre csak Frankfurt am Main és Köln között közlekednek velük, de a kiszállítások függvényében folyamatosan növekszik majd az akciórádiusz. Belföldön Dortmund, Köln, Frankfurt am Main lesz elérhető a menetrendváltástól, amihez hamarosan csatlakozik München a legújabb nagysebességű pályán keresztül. Ha minden a tervek szerint halad, 2024-től nemzetközi viszonylatokban is előfordulnak majd Amszterdam és Brüsszel felé.

Ikonikus és újabban többször szimbolikus helyszín a frankfurti repülőtér állomása, feltehetően nem véletlenül választottak erre vezető járatot
(fotó: Stefan Wildhirt / DB AG)

Bár mi is csodálkoztunk, de beltéri képeket nem pubikáltak. Szinte biztosan azzal magyyarázható, hogy ebben még a klasszikus található, hiszen csak a 8017-től lesz az újjal gyártva, aminek az üléseit az InnoTransra elhozta a gyártó és kipróbáltuk.

Adorján Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.