2011. 04. 18.

Svájcit vesznek a németek

Elsőre meglehetősen hihetetlenül hangzik, de mégis igaz: a német vasút annyira kocsiszűkében van, hogy nem bérel, hanem vásárol személykocsikat. Déli szomszédaik pedig kaptak az alkalmon és túladtak a felesleges „bolhásokon”.




Tizenöt, egyes források szerint tizenhat, leselejtezett személykocsit vásárol a Deutsche Bahn AG a svájci államvasúttól. A 2006 óta nem használt kocsik jó szolgálatot tehetnek a német vasútnak, hiszen akut kocsihiánnyal küzdenek. A helyzetet jellemzi, hogy sok másodosztályú kocsit úgy tudnak csatasorba állítani, hogy „bolhás” kocsikat „deklasszálnak” fapadossá. Most is ilyesmire készül a DB AG, hiszen a svájciaktól vásárolt elsőosztályú kocsik várhatóan másodosztályúként állnak forgalomba.
A szóban forgó kocsikat 1977-ben szerezte be az SBB – akkoriban húsz jármű állt forgalomba. Az UIC Z1-es vagonokban kilenc elsőosztályú fülke kapott helyet. A típus nem ismeretlen a németeknél sem: hasonló kocsik az Avmz207 sorozatjelet viselve dolgoztak a DB AG-nál, de vásárolt ilyen vagonokat az ÖBB, az FS, az SNCF és az SNCB/NMBS is.
A járműveket az SBB olteni műhelye alakítja át a német kívánalmaknak megfelelően és a Bvmz111.5 sorozatba került kocsik az Emden–Köln–Luxemburg IC-viszonylaton állhatnak forgalomba a decemberi menetrendváltástól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon általában előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését jogát fenntartjuk. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.