2011. 06. 06.

Folytatódik a hőfrász?

Tavaly nem volt egyszerű dolga a német ICE-ken utazóknak. A vonatok klímaberendezése többször felmondta a szolgálatot, emiatt számos szerelvény kiesett, s csökkentett kapacitással vagy éppen pótló vonatokkal oldották meg az utasok elszállítását a németek. A baj azonban úgy tűnik, idén is érkezik a meleggel egyetemben.

A tavalyi klíma-mizéria úgy látszik, idén is megkeseríti a német vasutasok és utasok életét. Az ICE szerelvények klímaberendezése már most nem bírja a hőséget a sajtóhírek szerint.
A vasárnap a Berlinből Kölnbe tartó ICE 548-asról szállították le az utasokat Bielefeldben, mert felmondta a szolgálatot az ICE 2-es motorvonat klímája. Mintegy félezer utast érintett a lépés, erősítette meg a Deutsche Bahn AG a sajtóhíreket. Az utasokat csak ötven perc késéssel tudták továbbvinni, addigra ért oda a pótló szerelvény.
Nem csak egy típust érint a klímák hibája. Az ICE 2-esek mellett a képen látható ICE T motorvonatokkal is gondok vannak

Nem ez volt az egyetlen hasonló eset a közelmúltban. Nemrégiben a Stralsundból Münchenbe tartó ICE három kocsijában állt le a légkondi, ezért Jenában átültették az utasokat a vonat többi kocsijába. Ugyancsak felmondta a szolgálatot egy Drezdából Wiesbadenbe tartó vonat klímája, ennek az utasait Erfurtban kérték arra, hogy hagyják el a szerelvényt. A vasúttársaság megígérte: kártalanítják az utasokat.
Mint emlékezetes, tavaly nyáron néhány nap leforgása alatt mintegy ötven vonat klímája adta fel a szolgálatot. Volt, hogy egy-egy kocsiban állt le a légkondi, de volt olyan, hogy a teljes szerelvényen feladta a munkát a berendezés. Volt példa arra is, hogy a mentőknek kellett beavatkozni a hőgutát kapott utasok megmentése miatt. Akkor a karbantartási hiányosságokra vezették vissza a problémákat, amiket úgy tűnik, még mindig nem sikerült megoldani.

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.