2011. 09. 28.

Az utolsó Herkules

Meglehetősen sikeresnek mondható az első generációs Taurus-mozdonyok dízel változatának tartott mozdony, az EuroRunner. Az ÖBB százat vett, több magánvasút is bőséggel vásárolt belőlük. Most azonban lezárul egy korszak, véget ér a típus gyártása.


Az év végén megszűnik az EuroRunner mozdonyok gyártása a Siemensnél. Az ÖBB 2016-os sorozataként ismertté vált típust 2002 óta gyártották. Az ÖBB kerek száz darabot vásárolt a típusból, de sok más társaságnál is sikeres lett.
Az ÖBB 2016 055-2-es számú Herkulese az azóta már lebontott Südbahnhofon várja az indulást ingavonata végén. A felvétel 2009. január 17-én készült

A földön legtávolabb Hong-Kongban üzemel a 2003-ban gyártott öt mozdony az MTRCL-nél. A típus azonban jobbára Németországban volt sikeres, hiszen számos német magánvasút és lízingtársaság is vásárolt a járművekből.  Csak két példa: az egykori Arriva, ma Netinera-csoporthoz tartozó Alex-flottában 12 mozdony üzemel, míg a járművek hosszabb-rövidebb időre történő bérbeadásával foglalkozó MRCE Dispoloknál jelenleg 14 masina áll rendelkezésre.
Kifejezetten jól áll az egykori Arriva, ma Netinera-csoporthoz tartozó Alex-vonatok mozdonyainak a cég színterve. Magyarics Zoltán felvétele Lindauban készült a 223 071-es gépről

A hírek szerint az utolsó mozdonyok készülnek hát jelenleg a Siemensnél. Illetve nem a Siemens gyárában, hanem a végszerelést végző műhelyben. E feladatot az egykori Arriva Werke Nord, ma Netinera Werk Neusterlitz látja el. Az épülő gépek nem mindegyike talált még gazdára, így valószínűleg gyári készletre is készül pár mozdony.
A típust a 2010-es InnoTranson bemutatott Vectron DE típus váltja a Siemens tervei szerint.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.