2011. 09. 28.

Növekvő GYSEV

Nem csak a vonalhálózata növekszik majd a „repcevasútnak” decembertől, hanem az utasforgalomban is jól teljesített a GYSEV. Nem volt hát hiába a pályafelújítás és a MÁV-START járműveit még mindig klasszisokkal felülmúló járműpark forgalomba állítása.


Jelentősen növekedett a GYSEV utasforgaloma az év első nyolc hónapjában. A tavalyi év hasonló időszakához képest 121 ezerrel többen választották az osztrák-magyar vasúttársaság szolgáltatásait. Tavaly 2,068 millió, idén 2,189 millió utast szállított.
A GYSEV közleményében hangsúlyozta: jelentősen növekedett a teljesárú menet menetjeggyel utazók száma, de sokkal többen választották az üzletpolitikai kedvezményeket is.
Többen utaznak a GYSEV vonatain teljesárú jeggyel vagy az állam által nem kompenzált, a cég által adott üzletpolitikai kedvezményeket kihasználva. Vajon a MÁV-START-nál még mindig színvonalasabb szolgáltatás a fő vonzerő?

Az utasok az év első nyolc hónapjában több mint 5,2 millióval több kilométert tettek meg a GYSEV vonalain, mint az előző év hasomló időszakában. Nem változott jelentősen az utasok által megtett táv: ez tavaly és idén is átlagosan 44 kilométer volt.
Többen választották a GYSEV InterCity járatait is: a tavalyi év első 8 hónapjához képest idén januártól augusztusig 15300 utassal többet számoltak az IC-ken.
InterCity vonat érkezik Budapestről Csornára. A GYSEV vonatrészét többen választották idén, mint tavaly
(fotók: a szerző)

A december 11-én kezdődő menetrendi időszak további, törvényszerű növekedést hozhat, hiszen a társaság nyugat-magyarországi vonalhálózata is jelentősen növekszik majd. Azonban az már kérdés, hogy vajon sikerül-e a mostani MÁV-os adatokhoz képest is javítania a cégnek? Vajon többen választják majd a Jenbacher-motorkocsikat, mint a MÁV-START meglehetően vegyes Bzmot-flottájának képviselőit?

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.