2011. 11. 14.

Függő ügy

Mindenképpen függő lesz azoknak a járműveknek az állapota, amelyek beszerezése kapcsán a Wuppertaler Stadtwerke és a Vossloh állapodott meg. A neves, a város jelképének számító függővasút 1972 után új járműveket kaphat.


A Wuppertal utcái és a Wupper folyó felett vezető magasvasút 1901. március 1. óta áll a közönség szolgálatában. Az azóta a város szimbólumává vált unikális közlekedési eszköz pályája az utóbbi évek során megújult, most pedig új járműveket is vásárolnak rá. Az 1972-ben beszerezett járművek pótlására a Vosslohhal szerződött az üzemeltető Wuppertaler Stadtwerke (WSW). 
A most forgalomban lévő járművek közel négy évtizedet lógtak már a Wupper fölött. A 26-os számú kocsi éppen Oberbarmen végállomásra érkezik

A 31 járművet 2014 közepétől 2015 végéig állítja forgalomba a társaság, akkortól fokozatosan váltják ki a régi, ma még forgalomban lévő járműveket. A Vossloh valenciai gyárában épülő járművek korszerű elektromos rendszert kapnak, s lehetőség lesz a fékezéskor termelt energia visszatáplálására is. Az egyirányú, egyoldali ajtós járművek üzembe helyezésével 600-ról 750 voltra növelik az üzemi feszültséget, így fedezik a két perces követési rendhez szükséges energia-többletet.
A meglévő 27 kocsihoz (egy jármű 1999-ben egy baleset következtében a Wupperbe zuhant) hasonlóan az új járművek is egyirányú, egyoldali ajtós szerelvények lesznek
(a szerző felvételei)

A WSW 122 millió eurót (36,6 milliárd forintot) fordít a járműbeszerzésre, ebből 20 millió eurót (6 milliárd forintot) a megrendelőként fellépő közlekedési szövetség, a VRR áll.
Az új jármű külső látványterve. Nem tér el jelentősen a ma megszokott formavilágtól

Az utastér is a mai kocsikhoz hasonlólesz: a menetirány szerinti jobb oldalon az állóhelyek és a babakocsik, kerekesszékek lesznek, míg az ülések a másik oldalon kapnak helyet
(forrás: WSW)

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.