2011. 11. 03.

Nem kell a duplacsuklós

A duplacsuklós buszok eladását fontolgatja a Hamburger Hochbahngesschelschaft (HHA). A hamburgi városi buszokat is működtető társaság azt mondja: a huszonhat kocsiból négy szinte mindig műhelyben van. A nem túl megbízható járművektől szabadulna a cég a sajtóhírek szerint.


Szabadulna a duplacsuklós buszoktól a HHA. A hamburgi cég a Hauptbahnhof és Burgwedel között közlekedő 5-ös MetroBus viszonylatán duplacsuklós kocsikat közlekedtet. A Van Hool AGG300-as kocsik közül huszonhat van a HHA állagában, de az üzemeltető cég nem éppen elégedett a járművekkel. A kocsik közül legalább négy mindig műhelyben van – közölte a közlekedési társaság.
A buszok meghibásodásának gyakorisága is magasabb a többi járműhöz képest. A normál autóbuszok tíz százaléka szokott általában valamilyen műszaki ok miatt a garázsban maradni, ez a duplacsuklósok, avagy ahogy helyben emlegetik őket, az XXL-buszoknál 15 százalék – mondta a Hamburger Abendblattnak Christoph Kreienbaum, a HHA szóvivője. A szóvivő azt is hozzátette: a duplacsuklós kocsiknál számos olyan alkatrész van, ami előbb elhasználódik, emiatt pedig rövidebb a járművek élettartama, átlagosan tíz évvel számolnak ezeknél a kocsiknál, míg a normál csuklósok esetében ez az érték 12-13 éve.
Három-négy éven belül megválik a duplacsuklós Van Hool AGG300-asoktól a Hamburger Hochbahngesselschaft. Nem sokkal jobbak a mostani csuklósoknál, de nehezebb és drágább a karbantartásuk, üzemeltetésük
(fotók: HHA)

A HHA úgy számol, hogy a 2005-ben szolgálatba állított kocsikat 2015-2016-ig leállítják és normál kocsikkal helyettesítik. A jelenlegi csuklósbuszoknál mindössze alig öt méterrel hosszabb, 24,95 méteres duplacsuklósok befogadóképessége sem sokkal nagyobb, mint egy normál csuklósé – így hát ilyenek váltják majd a hosszú járműveket Hamburgban.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.