2012. 05. 08.

Hosszabbodik a kettes metró

Ahogy 2010. október 2-án ígérték: jövőre, azaz 2013-ban már utazhatunk a 2-es számmal jelzett metróvonal új szakaszán, amelyet gőzerővel építenek. Igaz, nem minden állomás készül el teljesen, hiszen még emlékeznek egy korábbi bővítés fiaskójára. Jegyezzük azonban meg: Bécsben járunk, az osztrák fővárosban.



A 2015-ig biztosan azt osztrák fővárost irányító Michael Häupl polgármester újabb szalagátvágásra készülhet. Az U2-es metróvonal északi szakaszának – egyelőre? – utolsó hosszabbítását adhatja át az 1949-ben született városvezető. Az Aspern és a Seestadt közötti vonalhosszabbítás kivitelezésének már a legutóbbi, Stadion–Aspern szakasz építésekor nekiálltak, így egyértelmű volt: Aspern csak ideiglenes végállomása a Karlsplatz felől érkező „Ezüstnyilaknak”.
A pálya alapjai az asperni új végállomáson már készen vannak

Az egykori asperni reptér helyén épülő új városrész tömegközlekedési kapcsolatát az új metróvonal biztosítja majd. A pálya nem csak a belvárossal teremt majd közvetlen és gyors kapcsolatot, hanem az eddig meglehetősen elhagyatott, városszéli Schnellbahn-megállót, Hausfeldstraßét is új szerephez juttatja: Stadlau után ez lesz a második Wiener Linien–ÖBB átszállási pont az U2-es vonalon, ha a Praterstern megállót már mint adottságot vesszük figyelembe.
Az új városrész még szinte sehol, de az új metróvégállomás már szinte készen áll

A Wiener Linien tehát gőzerővel dolgozik a pálya és az egyéb létesítmények befejezésén. A „három és fél” megállót magában foglaló hosszabbítást a jövő év során adják majd át.
A „fél” megálló az An den alten Schanzen nevű létesítmény lesz majd Aspern és a Hausfelstraße megállók között. Valószínűleg tanultak az U1-es vonal leopoldaui hosszabbításából a bécsiek. Akkoriban az Aderklaaer Starße megálló megépült és meg is nyílt – azonban a tervezett lakópark nem épült meg és egyfajta „szellemállomásként” működött néhány esztendeig. Így tehát az An den alten Schanzen esetében csak akkor épül ki teljes egészében a metrómegálló, ha erre valóban szükség lesz.
Olyan szakaszok is akadnak, ahol már a magasvezetésű pályán a sínek is a helyükon vannak már

A Hausfeldstraße metró-Schnellbahn átszállóhely belső berendezése folyik: a mozgólépcső letakarva, de már a helyen van
(fotók: Manfred Helmer / Wiener Linien)

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.