2012. 05. 16.

Talent 2: Irány Potsdam!

Miután a Szövetségi Vasúti Hatóság, az EBA áldását adta a Brandeburg és Berlin tartományokba szánt Talent 2 változatok közlekedésére, a DB AG a terveinek megfelelően már szolgálatba is állította a vonatokat. Az első viszonylat a térségben, amit ilyen vonatok szolgálnak ki, a Wustermark–Potsdam–Griebnitzsee járat.



Szolgálatba álltak az első Talent 2-es motorvonatok Brandenburg tartományban. Miután az EBA áldását adta a típus közlekedésére, a DB Regio szolgálatba is állította a vonatokat. A Bombardier meglehetősen nyögvenyelősen üzembe került járművei május 14-étől szállítanak utasokat a Wustermark, Potsdam és az egykori ellenőrzőpont-határállomás, Griebnitzsee között közlekedő RB21-es viszonylaton. A Talent 2-esek késése a menetrendváltáskor okozott már fejfájást a közlekedési szövetségnek és a DB Regionak, ahogy arról már korábban írtunk.
A DB Regio örül, hogy végre nem a régi, NDK-eredetű járművekkel kell kiszolgálni a viszonylatot és jelezték: folyamatosan zajlik a vonatkísérők és mozdonyvezetők képzése az új típusra. A társaságnak jelenleg a 48 tervezett vonatból 17 szerelvény áll rendelkezésére.
Már nem csak így, az elstali rendezőben láthatunk Talent 2-eseket Berlinben és Brandenburgban. Felvételünk 2011 őszén készült

A vasúttársaság közleményében kiemeli: az új motorvonatok akadálymentesek, jóval gazdaságosabban üzemeltethetők, mint a korábban itt közlekedő mozdonyos ingavonatok. A járművek karbantartását Berlin-Lichtenberg pályaudvaron végzik majd.
A RegionalBahn megjegyzi: a potsdami egyetemi campusokat, azaz Griebnitzseet és Golmot érintő viszonylaton korábban három-négy emeletes kocsiból álló ingavonatok jártak, ezt egy vagy két, egyszintes, kisebb befogadóképességű motorvonatokra cserélni meglehetősen rizikós vállalkozás a DB Regio részéről.
Vajon jó döntés-e a nagy befogadóképességű, négykocsis ingavonatokat kis motorvonatra cserélni? A képen egy RB21-es viszonylaton közlekedő szerelvény érkezik Potsdam főpályaudvarára és rövidesen indul és tovább Griebnitzseebe
(fotók: Halász Péter)
A típus hamarosan debütál majd az RE9-es viszonylaton is, amely az új Willy Brandt repülőteret köti össze a főpályaudvarral – ha végre megnyílhat az új reptér.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.