2012. 06. 09.

Rákenjük az IMF-re!

Amikor az IMF tárgyalások beindulnak, és azt lehet mondani, hogy igen, az IMF az egy büdös, mocskos karvalytőke, azt erőltette ránk, hogy be kell zárni a mellékvonalakat” – mondta a minap egy, a közlekedést is felügyelő fejlesztési minisztériumi munkatárs. Tényleg csak arra várunk, hogy indok legyen a vonalbezárásokra?


Hol van már 2010 és a választások, illetve pardon, a fülkeforradalom hevülete? Bizony volt még olyan idő, amikor Völner Pál minisztériumi államtitkár bejelentette, hogy éppen hol indul újra a 2007-ben vagy a 2009-ben megszüntetett vasúti közlekedés. De az akkor volt. Azóta kiderült: a közösségi közlekedés finanszírozása bajban van.
A közösségi közlekedés finanszírozása bajban van. Ismét jön a vonalbezárás, mint a „legjobb megoldás?”

Ahogy azt már megszokhattuk, most sem áll ki senki, hogy „emberek, bajban a haza”! Nem. Szépen kivárjuk, hogy legyen egy bűnbak, akire rá lehet fogni az egészet. No igen, ebben nagyon jók vagyunk, hiszen mindig a gaz kommunisták/nemzetvesztők/imperialisták/tőkések okozták a gondokat, soha sem mi magunk. Hiszen nálunk minden rendezett, tökéletes a közösségi közlekedés financiális háttere és a közlekedésszervezés is a helyzet magaslatán áll. Csak a gonosz IMF miatt jár hétvégén összesen egy pár különvonat a neves kirándulóhelyre, Szilvásváradra, ugye? A gonosz IMF követelte, hogy szűnjön meg a „Palóc-Expressz”, elvágva az Ipoly térségét és a Budapestet összekötő közvetlen kapcsolatot? És persze nincs is Volán-lobbi, csak a gonosz IMF akar buszokat küldeni mindenhova vonat helyett? Sőt, még a tanácsadók és értelmi szerzők (például a Zala Volánnál egykoron menetrendesként, ma az RKI-nál dolgozó Ács Balázs) is az IMF utasítására maradtak itt „az előző rendszerből”, ugye?
Völner Pál, az NFM államtitkára büszkén jelenti be a vicinálisok újranyitását 2010. július 3-án, az akkor szünetelő személyforgalmú Székesfehérvár–Komárom vasútvonal 150. születésnapi ünnepségén. Vajon idén nyáron mit jelent be?

Az index.hu cikkében most a VDSZSZ videója alapján idézi a minisztériumi munkatársat, akivel az érdekvédők egyeztettek:
Nem biztos, hogy ugyanez a Völner, vagy ugyanez a Fónagy nem fogja azt mondani esetleg szeptemberben, amikor már látszik az, hogy teljesen finanszírozhatatlan a közösségi közlekedés, hogy [...] még további vonatritkításra és igenis vonalbezárásra kerül sor. És nyugodtan rá lehet fogni arra, és egyébként ezt zárt körben elmondta Völner úr, hogy majd akkor, ha lehet kire fogni a vonalbezárásokat, akkor igenis meg fogják lépni.” No persze, egy-két ilyen mondat után nyilvánvaló, hogy tagadja az NFM, hogy az ő emberük lett volna, aki mindezt elmondta. Mi sem lennénk rá büszkék...
Vajon Fónagy János (középtájt, a csíkos ingben) is ilyen büszkén áll majd az utolsó vonatnál, mint ahogy tette 2010. július 5-én az újranyitott Pápa–Csorna vicinálisnál?

És ilyenkor gondol az ember arra, hogy oké, hülye a kormányzat (mindegyik, pártállástól függetlenül, ahogy az elmúlt évek bizonyították), de akkor jöhetnek a civilek. Ja, de ki is? Tegyük fel, mondjuk a Bakonyvasút Szövetség? Bödecs Barnabás, az egykori „frontemberük” bizony az Országgyűlés tagja egy nem éppen baloldali eszmékről híres párt színeiben. A VEKE? Ugyan már... Az április 15-i, szégyenteljes járatritkításra is csak egy erőtlen és elkésett közleménnyel reagált az egykoron még saját menetend-tervezetet is kiadó egyesület, most meg csak egy facebook-posztra futotta. Hiába, változnak az idők. Avagy: a káder nem vész el, csak átalakul. A VEKE facebook-posztjában megfogalmazott véleményével maradéktalanul egyet lehet érteni. Azaz, „ha ez [a fenti idézetek – a szerző] elhangzott, Völner Pálnak le kell mondania. Kérdés nélkül, azonnal, megkövetve Magyarország népét.

Halász Péter

2 megjegyzés:

  1. Mégis mi a szart kellene csinálni a civileknek, gyújtsák fel a minisztériumot? A Bakonyvasút szövetség kritikája még viccesebb, ha nem tűnt volna fel a szerzőnek, az egyetlen hely volt, ahol el tudta érni Bödecs úr, hogy ne a KTI által megálmodott 2 vonatos menetrend lépjen életbe. Zircen megmagasították a peront, elérték, hogy a jövő évre 150 millió forintot csoportosítanak a 11-es vonalon pályafelújításra. Ha minden vonal mellett ilyen civil szervezet lenne, bőven jobb lenne a magyar vasút.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Bakonyvasút sajnos túl sokat nem tesz. Csendben van. De végülis érthető, amit kértek, megkaptak.

      A VEKE viszont sajnos túlságosan is csendben van, pedig voltak idők, amikor egy (egyébként viszonylag jól megtervezett) vágányzár miatt is fejeket követeltek.

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon általában előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését jogát fenntartjuk. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.