2012. 06. 09.

Rákenjük az IMF-re!

Amikor az IMF tárgyalások beindulnak, és azt lehet mondani, hogy igen, az IMF az egy büdös, mocskos karvalytőke, azt erőltette ránk, hogy be kell zárni a mellékvonalakat” – mondta a minap egy, a közlekedést is felügyelő fejlesztési minisztériumi munkatárs. Tényleg csak arra várunk, hogy indok legyen a vonalbezárásokra?


Hol van már 2010 és a választások, illetve pardon, a fülkeforradalom hevülete? Bizony volt még olyan idő, amikor Völner Pál minisztériumi államtitkár bejelentette, hogy éppen hol indul újra a 2007-ben vagy a 2009-ben megszüntetett vasúti közlekedés. De az akkor volt. Azóta kiderült: a közösségi közlekedés finanszírozása bajban van.
A közösségi közlekedés finanszírozása bajban van. Ismét jön a vonalbezárás, mint a „legjobb megoldás?”

Ahogy azt már megszokhattuk, most sem áll ki senki, hogy „emberek, bajban a haza”! Nem. Szépen kivárjuk, hogy legyen egy bűnbak, akire rá lehet fogni az egészet. No igen, ebben nagyon jók vagyunk, hiszen mindig a gaz kommunisták/nemzetvesztők/imperialisták/tőkések okozták a gondokat, soha sem mi magunk. Hiszen nálunk minden rendezett, tökéletes a közösségi közlekedés financiális háttere és a közlekedésszervezés is a helyzet magaslatán áll. Csak a gonosz IMF miatt jár hétvégén összesen egy pár különvonat a neves kirándulóhelyre, Szilvásváradra, ugye? A gonosz IMF követelte, hogy szűnjön meg a „Palóc-Expressz”, elvágva az Ipoly térségét és a Budapestet összekötő közvetlen kapcsolatot? És persze nincs is Volán-lobbi, csak a gonosz IMF akar buszokat küldeni mindenhova vonat helyett? Sőt, még a tanácsadók és értelmi szerzők (például a Zala Volánnál egykoron menetrendesként, ma az RKI-nál dolgozó Ács Balázs) is az IMF utasítására maradtak itt „az előző rendszerből”, ugye?
Völner Pál, az NFM államtitkára büszkén jelenti be a vicinálisok újranyitását 2010. július 3-án, az akkor szünetelő személyforgalmú Székesfehérvár–Komárom vasútvonal 150. születésnapi ünnepségén. Vajon idén nyáron mit jelent be?

Az index.hu cikkében most a VDSZSZ videója alapján idézi a minisztériumi munkatársat, akivel az érdekvédők egyeztettek:
Nem biztos, hogy ugyanez a Völner, vagy ugyanez a Fónagy nem fogja azt mondani esetleg szeptemberben, amikor már látszik az, hogy teljesen finanszírozhatatlan a közösségi közlekedés, hogy [...] még további vonatritkításra és igenis vonalbezárásra kerül sor. És nyugodtan rá lehet fogni arra, és egyébként ezt zárt körben elmondta Völner úr, hogy majd akkor, ha lehet kire fogni a vonalbezárásokat, akkor igenis meg fogják lépni.” No persze, egy-két ilyen mondat után nyilvánvaló, hogy tagadja az NFM, hogy az ő emberük lett volna, aki mindezt elmondta. Mi sem lennénk rá büszkék...
Vajon Fónagy János (középtájt, a csíkos ingben) is ilyen büszkén áll majd az utolsó vonatnál, mint ahogy tette 2010. július 5-én az újranyitott Pápa–Csorna vicinálisnál?

És ilyenkor gondol az ember arra, hogy oké, hülye a kormányzat (mindegyik, pártállástól függetlenül, ahogy az elmúlt évek bizonyították), de akkor jöhetnek a civilek. Ja, de ki is? Tegyük fel, mondjuk a Bakonyvasút Szövetség? Bödecs Barnabás, az egykori „frontemberük” bizony az Országgyűlés tagja egy nem éppen baloldali eszmékről híres párt színeiben. A VEKE? Ugyan már... Az április 15-i, szégyenteljes járatritkításra is csak egy erőtlen és elkésett közleménnyel reagált az egykoron még saját menetend-tervezetet is kiadó egyesület, most meg csak egy facebook-posztra futotta. Hiába, változnak az idők. Avagy: a káder nem vész el, csak átalakul. A VEKE facebook-posztjában megfogalmazott véleményével maradéktalanul egyet lehet érteni. Azaz, „ha ez [a fenti idézetek – a szerző] elhangzott, Völner Pálnak le kell mondania. Kérdés nélkül, azonnal, megkövetve Magyarország népét.

Halász Péter

2 megjegyzés:

  1. Mégis mi a szart kellene csinálni a civileknek, gyújtsák fel a minisztériumot? A Bakonyvasút szövetség kritikája még viccesebb, ha nem tűnt volna fel a szerzőnek, az egyetlen hely volt, ahol el tudta érni Bödecs úr, hogy ne a KTI által megálmodott 2 vonatos menetrend lépjen életbe. Zircen megmagasították a peront, elérték, hogy a jövő évre 150 millió forintot csoportosítanak a 11-es vonalon pályafelújításra. Ha minden vonal mellett ilyen civil szervezet lenne, bőven jobb lenne a magyar vasút.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Bakonyvasút sajnos túl sokat nem tesz. Csendben van. De végülis érthető, amit kértek, megkaptak.

      A VEKE viszont sajnos túlságosan is csendben van, pedig voltak idők, amikor egy (egyébként viszonylag jól megtervezett) vágányzár miatt is fejeket követeltek.

      Törlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.