2012. 06. 06.

Rákoshegy – egykor

A napokban riogattuk olvasóinkat a rákoshegyi állomáson minap készült felvételeinkkel. Az állapotok valóban balkániak, de hát a MÁV-csoportot ez a legkevésbé sem zavarta. De ez nem volt azért mindig így! A 2000-es évek elején, egészen pontosan 2002-ben, a Rákos–Rákoshegy állomásköz felújításához kapcsolódóan épült át a vasútállomás, ekkor nyerte el mai – immáron meglehetősen leharcolt – formáját a peron.


Tehát 2002-ben járunk, amikor átépült maga Rákoshegy állomás és a kapcsolódó, Rákos, illetve az előző év folyamán Maglód felé eső állomásköz. Ekkor történt meg a nagykátai vonal rekonstrukciójának éppen aktuális lezárása, az ünnepi különvonat egy Papagájból és két, vadonatúj posta-Bhv-ból állt. Az akkori képek tanulsága szerint igényes, szép elővárosi állomás létesült – ami mára kifejezetten lepukkant, koszos állomássá lett.
Az állomás átépítésének kezdetén készült ez a panorámakép. A naptár ekkor 2002. április 1-jét mutatott. A peronok még a régiek, a második-harmadik és a negyedik-ötödik vágányok között már látszik az ideiglenes peron, ahol az éppen érintett peronrészek felújítása idején állnak majd meg a vonatok. A felvétel egy anyaghalomról készült, itt ma a pályások raktára található

Alig másfél hónappal később, 2002. május 18-án készült ez a felvétel. A peron vadonatúj térköves burkolatot kapott és jelentősen meg is rövidült, hiszen már ekkor is ritkaságnak számított a nyolc kocsinál hosszabb személyvonat errefelé. Annak meg bőven elég a mai hosszúságú peron is. Ami még hiányzik: a kerítés a második és a harmadik vágányok között. No meg mára eltűnt a villanyoszlop előtti pad mellett pihenő kis kocsi. Korábban egy nagyobb társával együtt megszokott állomáshelye a perontető első oszlopa alatt volt

A frissen felújított állomás ötödik vágányán a gépmenet közlekedő V43 1340-es pihen, mellette Szolnok felé tart személyvonatával a V43 1214-es

Még egyszer ugyanez a kép, immáron csak a V43 1340-essel. A peronon a tömeg az ünnepi különvonattal érkezett a Rákostól induló, felújított pályarész átadása alkalmából. Az akkori vendégek (az akkori fővasutasok már réges-régen nem dolgoznak a MÁV-nál) aligha gondolták volna, hogy bő egy évtized alatt alaposan leharcolttá válik az állomás

Ahol ma gaz és összevissza álló térkövek várják az utast, ha netán erre téved, 2002 nyarán még kiváló állapotú térkő és aszfalt volt. Balra a V43 2236-ossal a már említett különvonat, középen, a negyedik vágányon a V43 1244-es által tolt ingavonat indul a Keleti felé; a V43 1340-es pedig még mindig várja a szabad jelzést az ötödiken

Vadonatúj peron, csillogó-villogó kocsik és mozdony. Ez 2002-ben még néha járt az utasoknak, de azóta a kocsik is egyre szutykosabbak (meg a mozdonyok is) és az állomás sem tartotta meg eredeti szép arculatát

Szabad a pálya, a vendégek indulhatnak tovább...
(fotók: Halász Péter)

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.