2012. 07. 10.

Eltűnő generáció

Erősen úgy tűnik, hogy megszámláltattak a müncheni A sorozatú metrókocsik napjai. Az MVG ugyanis 42 ikermotorkocsitól szabadulna meg a közeljövőben. Végülis időszerű: a legöregebb kocsikat 1967-ben szerezték be, igaz, a sorozatot 1983-ig gyártották.





Többek között Nyugat-Berlinben is épültek metrókocsik az 1971. október 19-én megnyitott müncheni metróhálózatra. 1967 és 1983 között összesen 193 ikermotorkocsit vásárolt az MVG, amelyek gyártásában az MAN, az O&K, a Rathgeber és WMD vett részt. A járművek egy része Nyugat-Berlinben készült, onnan az NDK-n keresztül jutottak el annak idején a bajor fővárosba.
Egy A sorozatú metró még eredeti színekben a Karlsplatz (Stachus) megállóban

Az MVG háza tájáról felröppent hírek szerint hamarosan eléri a gazdaságos üzemeltetés lehetőségeinek végső határát az A sorozat. Így az első adagtól szabadulna München, várhatóan 2013 és 2014 során 42 ikermotorkocsi leállítása és selejtezése következhet – csak nem esnek át alapos felújításon, tudatta az MVG.
A B sorozatú metrókocsikkal azonos színterv szerint festett kocsikból is akad még néhány. Egy ilyen kocsiról készült ez a felvétel az U3-as és az U6-os vonal Sendlinger Tor megállójánál

A pótlásukra 21, a C sorozatba sorolt metrószerelvény vásárolására tett javaslatot az MVG a városvezetésnek. A város illetékesei emellett azt is vizsgálják, hogy hogyan lehet növel a metróflottát, hogy megfelelő mennyiségű tartalékjármű álljon rendelkezésre ha valami miatt szükség van rájuk. Egyik lehetőségnek tartja ezt a CSU-s Georg Kronawitter, amikor rávilágított: a könnyel előfordulhat, hogy egy-egy sorozatot teljes egészében ki kell vonni a forgalomból, erre pedig fel kell készülni. Ehhez viszont kifejezetten jól jöhetnek a régi metrókocsik – mondta a városatya.
Eredeti festésű, A sorozatú kocsi a Scheidplatz állomáson
(fotók: Magyarics Zoltán)

Új gyártású, C sorozatú metrókocsikkal váltanák ki a legöregebb metrókocsikat. Egy már szolgáló C sorozatú szerelvényről készítette ezt a képet Halász Péter a Hauptbahnhof megállóban

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.