2012. 10. 21.

Hatlábú Debrecenben

Általában viszonylag ritkán fordulnak meg Nohabok Debrecenben. Most azonban gyors egymásutánban kettő is tiszteletét tette a cívis városban: előbb a Kárpát Vasút masinája, most pedig az M61 019-es járt a Nagyállomáson.


Csend, s nyugalom. Általánosan használjuk ezt a két szót az est és éjszaka jellemzésére. Ez azonban nem mindig igaz. Esténként is zajlik az élet a kötött pályán. Nincs ez másképp országunk második legnagyobb városában, a Loki hazájában, Debrecenben sem. Az éj leple alatt, halkan, csendesen csattognak az állomásra érkező és elhagyó tehervonatok, néha-néha süvítve megáll egy ablakos vonat is. A mindennapi körforgás mellett előfordul a megszokottól eltérő, érdekes menet alkalmával a cívisvárosba kerülő, vasútbarát szemszögből különleges járművek egy-egy példánya. Ezek mindig szívmelengetőek a vasút iránt érdeklődőknek. Kiváltképp, ha olyan muzsikálást hallgathatunk, mint például egy Nohab dorombolása. 2012. október 18-án ismét látogatást tett a 019-es Nohab Debrecen nagyállomásán. A hatlábú Biharkeresztesről érkezett négy darab kocsival. Két Res és egy Ks sorozatú teherkocsi mellett egy személyzeti kocsi volt a menetbe sorozva. A pőrekocsikat a Nohab egy másik vágányra tolta át, majd a személykocsihoz visszatért és „karon fogva” indultak nem sokkal 21 óra után a budapesti Vasúttörténtei Parkba.
Éjszakai pillanatkép Debrecenből. A kép szélén árválkodó Pepsi-reklám már évtizedek óta sütkérezik az alföldi nap fényében

Gigantok érkeztek tehervonatokért. A háttérben zajlik az éjszakai élet

A 143-as Gigant várja a szabadjelzést

A Gigant-páros másik szereplője, a 047-es. Miután társa magára hagyta, mindketten készülődnek munkához

A hétköznapi mozgások mellett lopakodik valami az állomás kilencedik vágányára...

...ami nem más, mint a MÁV Nosztalgia Kft. egyik narancsos igáslova, a 019-es Nohab

Közös kép a magasházzal...

...és a Debrecen-táblával

Várakozó állásban a tolatás kezdése előtt

Míg a vendég Nohab félretolta a 3 teherkocsit, az állomás első vágányára begördült egy helyi nehézfiú. A 628 203-as Szergej egyenesen Tiszavasváriból érkezett, ahová a kitermelt cukorrépáknak néhány Eas kocsiból álló vonatot továbbított
(fotók: Sipos Milán)

Rövid idő múlva a Nohab visszatért a személykocsihoz. Néhány kép és papírok elkészülte után, ismét felpörgött a 15-567 D1 típusú dízelmotor, és jellegzetes hanghatás kíséretében a Nohab elhagyta Lokivárost
(fotó: Sipos Gergely)

Sipos Milán

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.