2012. 10. 05.

Repülő fejesek

Értékesítési igazgató, személyszállítási szolgáltatásértékesítési vezető, beszerzési igazgató. Csak három munkakör a megannyi közül. Mi a közös bennünk? Nos, nem más, mint az, hogy a MÁV-START ilyen állásokra keres új embert.


Összesen huszonhárom vezetői pozícióra keresnek munkatársakat a MÁV-START-nál. A személyszállító vasúttársaságnál ugyanis értékesítési igazgatót, működésellenőrzési vezetőt, személyszállítási szolgáltatásértékesítési vezetőt, műszaki szolgáltatásértékesítési vezetőt, marketing és fejlesztési vezető, üzemeltetési igazgatót, üzemeltetés támogatási vezető, technológia tervezési vezető, járműmenedzsment vezetőt, gazdasági igazgatót, kontrolling vezetőt, pénzügyi vezetőt, számviteli vezetőt, humán igazgatót, humánerőforrás menedzsment vezetőt, humánerőforrás gazdálkodási vezető, humánerőforrás fejlesztési vezetőt, munkajogi vezetőt, beszerzési igazgatót, jogi vezetőt, informatikai vezetőt, belsőellenőrzési vezetőt és kabinet vezetőt keresnek a vasúttársaság honlapja szerint. Az új vezetők jelentkezését október 12-ig várják.

Úgy tűnik, hogy a májusban érkezett új MÁV-vezér, Dávid Ilona alapos tisztogatást végzett a személyszállító vasúttársaság szervezetében. Lényegében csak a vezérigazgató, a helyettese, a friss személyzeti vezető és az új biztonsági főnök marad a helyén, mindenki más, az összes vezető beosztású szakembert távozásra kértek a MÁV-START-nál.

A MÁV-csoportnál hasonló tisztogatást csak a 2002-ben érkezett Mándoki Zoltán végzett: igaz, ő nem pályáztatta (akár a meglévő vezetőket), hanem ilyen-olyan, sokszor fegyelmi okokból menesztette a vezető beosztású embereket az akkor még egy cégként működő MÁV-tól. Jelen esetben pedig kérdés, hogy teljesen külső vezetőket, a jelenlegi, belső szervezetből érkező embereket vagy éppen a GYSEV-től, Dávid Ilona hátországából érkező embereket ültetnek be a felszabaduló székekbe.

Igaz, a későbbi időkben sem volt biztos a vezető beosztás, legutóbb tavaly ősszel volt komolyabb személyzeti átrendeződés, de az sem bizonyult tartósnak, mint az azóta kiderült. Azon már inkább ne is elmélkedjünk, milyen komoly javulást várhatunk egy olyan szolgáltatótól, ahol a csúcsvezetők "élettartama" hónapokban mérhetőek, nem pedig években. Ahogy korábban, az Állami Számvevőszék jelentésének kapcsán írtuk: 5 év = 7 miniszter, 4 MÁV-vezér, és 2 kormánybiztos. A statisztika alapján a most felvett emberek már másik csúcsvezetést fognak kiszolgálni, mire megmelegszik alattuk a szék. Mi értelme ennek? Nem kellene már végre 1-2-3 éven át csak egy irányba tartani?

Hivatalos megfogalmazás szerint a MÁV-START célja, hogy olyan vezetők álljanak a vasúti személyszállítás élén, akiknek jövőképük van, és tenni akarnak a vasútért, az utasokért – tudatta a MÁV-START Zrt. az MTI-vel. A vasúttársaság emlékeztet arra, hogy Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója korábbi nyilatkozataiban már jelezte, a MÁV-START-nál november elsejétől szervezeti változások és új szervezeti, működési szabályzat életbelépése várható.

A szándék az – közölték –, hogy olyan struktúra alakuljon ki, amelyben közös irányításúvá tehető a MÁV-START, a MÁV-TRAKCIÓ és a MÁV-GÉPÉSZET (akik azért gőzerővel dolgoznak az IC+ kocsin), ezáltal csökkenjen a felső- és középvezetői szintek száma, és ennek köszönhetően jelentősen rövidüljenek a belső adminisztratív folyamatok, felgyorsuljon a döntéshozatal - írja a személyszállító vasúttársaság.

A jelenlegi vezetőkön kívül pályázhatnak a meghirdetett vezetői állásokra a MÁV-csoport munkavállalói és külsősök is. Az álláslehetőségek meghirdetésének további célja, hogy a társaság jövőbeni működtetésével kapcsolatos elképzelések, új ötletek előtérbe kerüljenek – közölte az MTI megkeresésére adott válaszában a MÁV-START.


RegionalBahn információk, MTI

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.