2012. 10. 10.

Sulzerek vándorlása

Tíz esztendeje, a 2002-es InnoTranson csodálhatta meg a szakma a Karsdorfer Eisenbahngesselschaft, a KEG „új” mozdonyait. A Romániában feleslegessé vált Sulzerek a német magánvasútnál leltek új otthonra. A dolog pikantériája, hogy a KEG azóta már nem létezik, pedig egy évtizede még nagy lelekesedéssel vágtak bele a mozdonybeszerzésbe.


A szakma már láthatott egy, a KEG színeiben pompázó Sulzert a 2002-es InnoTranson. Alig egy év múlva, 2003-ban már a cég felszámolási eljárása kezdődött meg és a járműveket – köztük számos román eredetű gépet – különféle vasúttársaságok vehettek meg. Pedig 2002 őszén, egészen pontosan e sorok megjelenése előtt tíz esztendővel a V43 1342-es segédletével három KEG-es Sulzer robogott új otthona felé. A reggeli, Párkány felé tartó tehervonatban a 2115-ös, a 2116-os és a 2117-es gép kapott helyet – no meg egy pőrekocsin két tartalék forgóváz.
A V43-as mögött kocogott a KEG 2115-ös pályaszámú Sulzere

Másodikként pedig egy pőrekocsi került a vonatba, amelyen két tartalék forgóváz utazott Németország felé

A transzportban helyet kapott a 2117-es...

...és a 2116-os Sulzer is
(fotók: Halász István)

Halász Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.