2012. 11. 22.

Évi rendes pályafelújítások

Összesen 4,4 milliárd eurót fordít pályafelújításra a DB AG a jövő évben. A mintegy 1254 milliárd forintnyi összeget a meglévő vasúti hálózat karbantartására költik majd. A gigantikus összegből jut majd a legfontosabb közlekedési útvonalakra is.




Jövőre mintegy 900 komolyabb pályafelújításba fog bele a német vasút a saját, meglévő vasúti hálózatán. A tervek szerint 72 különféle vasútvonalon, mintegy háromezer kilométernyi vágány újulhat meg, emellett 1750 kitérőt cserélnek majd, több mint 2 millió betonaljat és három és fél millió tonnányi ágyazatot váltanak ki új anyagokkal – tudatta a DB AG. Az impozáns tervek mögött azt a célt fogalmazta meg a német vasút, hogy a lehető legtöbb munkát összpontosítva, egy lezárással végezhessék el. Ez a módszer már hatodik éve bizonyít, hiszen így egy-egy komolyabb, teljes vágányzárat kell viszonylag rövid ideig felvenni, semmint a folyamatos üzem mellett hosszú évekig húzódó munkák során felújítani egy vasúti pályát.
Dr. Volker Kefer, a DB AG infrastruktúráért felelős igazgatója azt is jelezte a sajtó képviselői számára, hogy az utasok részletes, pontos és időbeni tájékoztatása elsőrangú kell legyen most is, hiszen a vágányzárak, felújítási munkák az utazások tervezését komolyan befolyásolják. A rossz, hibás vagy késedelmes kommunikáció – erre a MÁV-csoportnál már láthattunk példát, bele is bukott a szóvivőjük – azonban rendkívül rossz fényt vet a vasúttársaságra és utasokat fordíthat el a szolgáltatótól.
Kefer azt is hozzáfűzte: a vasúti pályákat mintegy 380 különféle vasúttársaság használja, így a felújításból nem csak a DB AG, hanem a többi vasútvállalat is profitál majd. Hozzátette: csak jövőre 4,4 milliárd euró, azaz mintegy 1254 milliárd forint értékben végeznek majd rekonstrukciós munkákat.
A jövő évi feladatok hat fontos vasúti pályarész körül összpontosulnak majd. Az első ezek közül a Hannover és Hamburg közötti nagysebességű pálya, ahol márciustól augusztusig több szakaszon csak egy vágányon járnak majd a vonatok, az ICE-járatok többsége pedig Rotenburg (Wümme) felé kerül majd, míg az IC-vonatok Hannover és Hamburg között kimaradnak a vágányzári menetrendből, ezeket az ICE-vonatok pótolják: Celle, Uelzen és Lüne­burg állomások kiszolgálását is ezekre a vonatokra bízzák majd.
Jövőre is folytatódik a Berlin–Rostock vasútvonal felújítása. A tervek szerint 160 km/h-s sebességre újítják fel a fontos vasúti tengelyt. A teljes vágányzár Oranienburg és Neustrelitz között áprilisig marad, utána a munkaterületek mellett egy vágányon megindul a forgalom.
Május 20-ától július 29-éig München és Salzburg között hét kilométernyi vágányt és több hidat újítanak fel. A részben csak egy vágányon járható pálya korlátozott kapacitása miatt Rosenheim és Prien között felfüggesztik egyes regionális vonatok közlekedését, az órás ütem helyett csak kétóránként közlekednek majd a járatok.
A nyáron München és Salzburg között komoly forgalomkorlátozásokra kell számítani, aminek magyar vonatkozásai is lehetnek a Budapest és München között közlekedő Railjet-vonatok miatt
(fotó: Nánási Zoltán)

A Nürnberg–Saalfeld–Naumburg vasútvonalon június végétől augusztus közepéig Rudolstadt és Saalfeld között nyolc kilométernyi vágány újul majd meg. A távolsági forgalomban egyes vonatokat elterelnek, a regionális forgalomban pedig vonatok elmaradására kell számítani ezen a részen.
Lichenfels és Hochstadt-Marktzeuln között februrár végétől március közepéig, majd július elejétől augusztus közepéig dolgoznak a pályások. Itt az egy vágányos közlekedés miatt ugyancsak számos vonatot lemondanak majd.
Június végétől szeptember elejéig az Emmerich–Oberhausen–Duisburg vonalon is dolgoznak majd. Dinslaken és Oberhausen között öt kilométernyi vágány újul meg. Emiatt július közepéig hétvégéken egy vágányon közlekedhetnek itt a vonatok, majd ez után szeptember elejéig teljes vágányzárat vezetnek be. Az ezen a szakaszon közlekedő, Hollandia felé tartó távolsági vonatokat Venlo felé terelik majd, a regionális vonatok egy részét pedig Oberhausen és Wesel között lemondják.
(fotók: DB AG)

A hatodik komolyan érintett térség Lipcse környéke. Itt a várost átszelő City-Tunnel építéséhez kapcsolódóan kell vágányzárakra számítani. E beruházáshoz kapcsolódóan a Lipcsétől délre eső térségben összesen 21 kilométernyi vágány újul meg.
Mindezek mellett nem mehetünk el szó nélkül a folyamatosan zajló beruházások mellett sem: Stuttgart térségében a Stuttgart 21 projekt okoz kellemetlenségeket, míg Berlinben az Ostkreuz átépítésének második üteme, illetve a Warschauer Straße újjáépítése akadályozza majd a gyorsvasúti járatok és a Berlin–Frankfurt (Oder), valamint a Berlin–Cottbus vonal forgalmát.
A DB AG felhívja a figyelmet, hogy a www.db.de/bauarbeiten oldalon tájékozódjanak az utasok az éppen aktuális menetrendekről, amelyeket természetesen beépítenek az online menetrendi kereső, a reiseauskunft.bahn.de adatbázisába is beépítenek.

Halász Péter

1 megjegyzés:

  1. Hmm 1254 milliárdból kb 3000 km vágány... Nem épp fordítva? Magyarországon kb 2 milliárd egy km felújítása...

    VálaszTörlés

Figyelem!

Oldalunkon bizonyos esetben, elsősorban régebbi írások esetén vagy időszakosan valamennyi írás esetén előzetesen moderáljuk a hozzászólásokat vagy a hozzászólások lehetőségének időszakos vagy tartós felfüggesztését. Amennyiben erre nem kerül sor, úgy fenntartjuk az utólagos moderáció jogát. Moderációs alapelveinkről részletesebben az Impresszumban olvashatnak.